Ponderea supermarketurilor ca magazine principale a scazut la 12%, in 2009

Miercuri, 27 Ianuarie 2010, ora 14:26
1324 citiri
Ponderea supermarketurilor ca magazine principale a scazut la 12%, in 2009

Ponderea supermarketurilor ca magazine principale in randul romanilor din mediul urban a scazut la 12% anul trecut, fata de 18% in anul 2008, in timp ce magazinele traditionale au ramas la acelasi nivel, cu aproximativ 17% din mentiunile celor chestionati, se arata intr-un studiu al GfK, preluat de NewsIn.

Cu toate acestea, potrivit Gfk, hipermarketurile au continuat sa fie principalul tip de magazin in care romanii din mediul urban si-au facut cumparaturile anul trecut, 46% dintre acestia aratand preferinta pentru acest format. Studiul Gfk mai arata ca, fata de 2008, au castigat teren si magazinele de tip discount in preferintele romanilor.

Astfel, daca anul trecut, 17% din respondenti aveau ca magazin principal un discounter, numarul lor a crescut la 22% in 2009. Referitor la frecventa de cumparare, Gfk mentioneaza ca aceasta se situeaza pe un trend descendent in toate tipurile de magazin, cu exceptia discounterilor, in timp ce sumele cheltuite au ramas relativ aceleasi, ceea ce inseamna ca romanii nu cheltuie mai putin comparativ cu 2008, dar se duc mai rar la cumparaturi.

"Multi dintre cei chestionati spun ca stiu inainte de a intra in magazin ce vor sa achizitioneze. De asemenea, ei prefera sa mearga o singura data la cumparaturi pentru a lua tot ceea ce au nevoie. Foarte putini spun ca merg la shopping pentru a tine pasul cu moda sau pentru a se rasfata apeland la produse speciale", se explica in studiu.

In ceea ce priveste marcile, cele private s-au situat in topul preferintelor locuitorilor din mediul urban. "Daca privim din perspectiva consumatorilor, in 2009 peste jumatate dintre locuitorii din mediul urban au cumparat produse apartinand marcilor private, categoriile preferate fiind dulciurile si mezelurile.

Dintre acestia insa, doar 12% le achizitioneaza regulat. Exista, pe de alta parte, un procent semnificativ dintre romani (in jur de 30%) care declara ca nu au auzit de acest tip de marci. Aceste date nu sunt semnificativ diferite fata de cele obtinute anul trecut, ceea ce inseamna ca nu au existat schimbari importante in utilizarea acestei categorii de produse in 2009.

Respondentii percep in general diferenta de pret a marcilor private, dar cei mai multi nu considera ca acestea au o calitate scazuta care i-ar putea impiedica sa le cumpere", potrivit studiului companiei.

Studiul Shopping Monitor este un proiect initiat de GfK Incoma Research Cehia si se desfasoara anual in mai multe tari din Europa Centrala si de Est (Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina, Bosnia&Hertegovina, Bulgaria, Romania).

Datele pentru Romania au fost culese in noiembrie 2009, folosind metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interview). S-a utilizat un esantion de 800 de respondenti, reprezentativ pentru populatia de peste 15 ani din mediul urban care se ocupa de achizitionarea produselor alimentare si nealimentare de uz curent din gospodarie. GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK.

Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare - cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Grupul GfK are in prezent circa 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#supermarketuri, # consumatori, # cumparaturi , #Cehia