Americanii nu au incredere in produsele "made in China"

Miercuri, 08 August 2007, ora 11:59
1180 citiri
Americanii nu au incredere in produsele "made in China"

Conform unui studiu efectuat de institutul de sondaje Zogby International, preluat de Reuters, 2/3 din americani sunt reticienti la achizitionarea de bunuri fabricate in China pe motiv de siguranta a produselor si ar fi de acord cu boicotarea acestora

Chestionati de institutul de sondaje Zogby International daca sunt ingrijorati de produsele chinezesti, 82% dintre respondenti au raspuns pozitiv la aceasta intrebare si doar 30% cred ca produsele alimentare provenite din China sunt sigure.

"Recentele avertizari si retrageri de pe piata ale unor produse precum pasta de dinti toxica, mancare pentru animale alterata si jucarii a caror vopsea contine un nivel ridicat de plumb nu au trecut neobservate de publicul american", a declarat Zogby intr-un comunicat.

La o serie de exporturi chinezesti, printre care peste, jucarii, alimente pentru animalele de companie si pasta de dinti, au fost descoperite neregului, precum lipsa de etichete completate corect, unele dintre produse fiind alterate sau contaminate, afectand grav marca "Made in China" si dand nastere unor reactii negative pe plan global.

Grupul Mattel Inc. a anuntat, saptamana trecuta, dupa cel mai recent scandal generat de efectuarea acestui sondaj, ca va retrage de pe piata 1,5 milioane jucarii fabricate in China din cauza ca vopseaua cu care erau acoperite contine o cantitate nepermis de mare de plumb.

Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 4.508 adulti intre 17 si 19 iulie si a aratat ca 63% dintre cei chestionati ar participa la un boicot al produselor chinezesti pana cand China va lua masuri pentru a intari standardele de siguranta.

Ceva mai putin de 70% dintre respondenti au declarat ca au incredere in produsele non-alimentare fabricate in China, insa 51% dintre cei chestionati au precizat ca nu sunt convinsi ca China isi va respecta promisiunea de a inaspri reglementarile legate de procesarea produselor alimentare, conform Reuters.

Bloombiz