Bogatii Chinei, nestingheriti de criza, cheltuiesc intr-un ritm ametitor pe produse de lux

Miercuri, 28 Octombrie 2009, ora 10:36
1489 citiri
Bogatii Chinei, nestingheriti de criza, cheltuiesc intr-un ritm ametitor pe produse de lux

Bogatii din China par sa nu fi fost atinsi de criza, ei au prosperat si anul acesta si traiesc izolati, ca sub un clopot aurit, departe de grijile cotidiene, consumand produse de lux intr-un ritm ametitor, relateaza AFP, preluat de NewsIn. 

In inima Beijingului, strada Jinbao este o artera de 800 de metri creata dupa 2.000 de exproprieri si unde fiecare centrimetru patrat valoreaza astazi lingouri de aur.

Pe aceasta strada s-au instalat Rolls-Royce, Bugatti, magazinele de lux Gucci, Cartier, ultraselectul Hong Kong Jockey Club si mai multe hoteluri de lux de cinci stele.

Gratie, in primul rand, afacerilor imobiliare si Bursei, cei mai bogati 1.000 de oameni ai Chinei, potrivit revistei Hurun care publica acest clasament, dispuneau impreuna de o avere de 571 de miliarde de dolari in septembrie - fata de 439 de miliarde anul trecut - ceea ce este mai mult decat PIB-ul Indoneziei sau al Belgiei.

"Clasa bogata a Chinei creste cu o viteza vertiginoasa", constata Rupert Hoogewerf, fondatorul Hurun.

China este cea de a doua tara dupa numarul miliardarilor in dolari (130) dupa Statele Unite.

Dupa Dubai si Abu-Dhabi, Beijing a devenit cea de a treia piata din lume pentru Rolls-Royce: 52 de modele Phantom au fost vandute acolo anul trecut - in timpul unei singure saptamani - la preturi intre 700.000 si un milion de euro, in functie de model.

"Clientii nostri sunt 100% chinezi si sunt foarte bogati", explica Wilson Ho, director general al Lamborghini, al carui showroom se afla in strada Jinbao, unde este expus si un Murcielago cabriolet. "Sunt oameni de afaceri care au reusit in domeniul imobiliar, al divertismentului, finantelor, minelor de carbune sau siderurgiei. Ei sunt foarte, foarte tineri, majoritatea avand intre 20 si 30 de ani", spune el.

"Unii clienti cumpara o masina intr-o ora. Platesc in numerar si vorbim de 6 pana la 8 milioane de yeni (600.000-800.000 de euro). Pentru bogati, asta nu reprezinta decat niste bani de buzunar. Sunt doar miliardari! In China, sunt multi pasionati de masini de lux si pot avea chiar si 10 modele in garajele lor", atrage atentia Ho, care reprezinta si Bugatti si Rolls Royce.

Intr-un alt cartier de lux, cel mai mare magazin Louis Vuitton din Beijing, care ocupa trei etaje, este plin de clienti chinezi, unii dintre ei plecand de acolo cu bratele pline de pachete.

Vuitton a deschis intre timp un nou magazin in China, marca avand o "performanta exceptionala".

Dupa colt, la magazinul de bijuterii Cartier, o vanzatoare cu manusi albe se afla in spatele unei vitrine in care este expusa o bijuterie de aur alb cu diamante in valoare de 123.000 de euro.

"Afacerile merg foarte bine in China", spune Bonnie Bao, responsabilul magazinului. Cartier a deschis 11 magazine in ultimul an si urmeaza sa mai deschida opt anul acesta.

"Clientii nostri sunt foarte bogati", explica Bao, "multi cumpara fara sa se uite la pret", continua ea.

Intr-un decor baroc si extravagant al designerului francez Philippe Starck, la restaurantul Lan Club, clientela, in proportie de 70% chineza, consuma, de asemenea, fara a se uita la bani. Cea mai buna sticla de coniac costa aici 3.680 de euro, un Chateau Lafite intre 1.995 si 2.500 de euro, platoul cu fructe de mare se poate gasi la 530 de euro.

Pe strada Jinbao, in saloanele impodobite cu flori albe din Hong Kong Jockey Club, ambianta este silentioasa, zgomotele sunt atenuate de mocheta groasa.

Cardul de membru costa 25.000 de euro, iar cei 300 de membri admisi ai celui mai elitist club din capitala sunt aproape toti chinezi.

Au fost adusi special croitori din Italia pentru a realiza costume pe masura pentru membrii clubului, inclusiv pentru cei 450 de angajati care trebuie sa le cunoasca nu numai numele, dar si care este ceaiul preferat al clientilor.

Telefoanele mobile nu suna. Este considerat un obicei prea vulgar. "In China, bogatii au depasit stadiul in care vroiau sa se faca remarcati", explica Chris Chen, specialist in relatii publice. "Acum ei stiu sa-si foloseasca bogatia pentru a avea un stil de viata mai bun, intr-un spatiu mai privat. Aici nu mai este vorba despre un lux epatant", conchide el.

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#bani, #bogati, #china, #extravaganta, #jinbao, #lux , #China