Cum se infiltreaza China in economia Europei

Luni, 15 Noiembrie 2010, ora 09:17
1979 citiri
Cum se infiltreaza China in economia Europei

Dupa ce a inregistrat o crestere economica ce a luat prin surprindere intreaga lume, China a pornit acum un proces ce presupune integrarea economiei sale in economiile mai multor state europene. Vizita presedintelui chinez Hu Jintao in Franta, care a avut drept scop incheierea unor contracte extrem de importante, a reprezentat o confirmare a ofensivei lansate de Beijing in Europa.

Dupa vizita de la Paris, in care Nicholas Sarkozy si Hu Jintao au incheiat acorduri in valoare de 16 miliarde de euro (22,7 miliarde dolari) in beneficiul Airbus, Areva, Total si Alcatel-Lucent, presedintele Chinei va merge in Portugalia, unde va incerca sa resusciteze economia acestei tari, bineinteles in propriul folos.

Avand in vedere ca are rezerve valutare in valoare de 1.900 de miliarde de euro, China nu numai ca isi permite sa investeasca in strainatate, dar se pare ca isi si doreste acest lucru, comenteaza RFI.

Pe de alta parte, ofensiva Chinei in Europa este binvenita pentru batranul continent, care se lupta pentru a recupera pierderile cauzate de criza datoriilor ce a zguduit zona euro primavara trecuta. Practic, castigurile sunt de ambele parti, China sporindu-si economia si crescandu-si recunoasterea la nivel international, iar Europa iesind usor-usor din prapastia economica in care s-a afundat.

Daca inainte europenii au privit cu suspiciune sosirea pe acest continent a chinezilor si a produsele lor care au un cost scazut, starea lor s-a schimbat considerabil acum, primindu-i cu bratele deschise.

Acesta a fost cazul Greciei, care, la inceputul lunii octombrie, a uitat de vechile suspiciuni si a acceptat fondul in valoare de mai mult de trei miliarde si jumatate de euro venit din partea Chinei, fond ce va ajuta companiile de transporturi navale din Grecia sa cumpere nave construite in tara asiatica.

China s-a angajat si sa achizitioneze titluri de stat in Grecia, lucru ce ii va permitei Atenei sa-si refinanteze pietele. Beijingul pare sa nu se opreasca aici, caci intentioneaza sa faca acelasi lucru pentru Spania si Portugalia, doua state grav afectate de criza.

Aceste probleme vor fi discutate insa in acest weekend, la Lisabona, unde presedintele Hu Jintao are programata o vizita.

Pe "lista" Chinei, in vederea acordarii unei maini de ajutor, se afla si tari precum Irlanda sau Ungaria. Aceasta strategie ii va permite Beijingului, care are prima rezerva valutara la nivel mondial, sa-si diversifice portofoliul.

Beijingul investeste in infrastructura


China nu se limiteaza insa doar sa rascumpere obligatiunile tarilor europene in dificultate, ci incearca sa-si impuna propriul punct de vedere economic in Europa.

Mai mult, China si-a marit, in special in ultimii ani, numarul de investitii in infrastructura europeana. Intreprinderile chineze au construit autostrada dintre Varsovia si Berlin si sunt, de asemenea, in cursa pentru proiecte similare in Macedonia si Turcia.

Dupa ce a primit, in 2008, gestionarea unei parti din portul Pireu, pentru aproape trei miliarde si jumatate de euro, China se pregateste sa construiasca un terminal de marfa in Roma.

Autoritatile chineze nu ezita sa investeasca nici in multe activitati industriale. In Irlanda, chinezii vor investi intr-un centru de productie in orasul Athlone unde se vor crea aproximativ 8.000 de locuri de munca.

O zona industriala a activitatilor franco-chineze ar trebui sa fie, de asemenea, construita in centrul Frantei, in apropiere de Chateauroux, unde vor fi asamblate componente ale unor produse ce vin din China.

Beijingul nu pierde insa din vedere necesitatile in crestere pentru materii prime. Dupa "atacul" asupra Africii, care i-a permis sa-si satisfaca o parte din nevoile sale energetice, China a semnat doua acorduri majore comerciale cu Polonia, unul privind sectorul chimic, iar altul privind cuprul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
Ce a facut Marcel Bolos, ministrul de Finante, saptamana asta
Ce a facut Marcel Bolos, ministrul de Finante, saptamana asta
Proiectele de tip parteneriat public-privat reprezinta viitorul si de aceea am participat la IMF/WB Constituency Meeting 2024, pentru a discuta cu expertii si a vedea cum pot fi create noi...
#china, #economie, #europa, #state, #europene , #China