"In Statele Unite, oamenii sunt jenati sa etaleze bunuri de lux"

Duminica, 01 Noiembrie 2009, ora 23:12
1439 citiri
"In Statele Unite, oamenii sunt jenati sa etaleze bunuri de lux"

Statele Unite vor ramane o piata dificila pentru industria luxului mai multi ani de acum incolo, din cauza crizei economice, estimeaza directorul general al grupului elvetian Richemont , intr-un interviu acordat saptamanalului german Wirtschafts Woche, citat de AFP.

 

"In Statele Unite, oamenii sunt jenati sa etaleze bunuri de lux, in conditiile in care un vecin sau un coleg tocmai si-a pierdut locul de munca. (...) Chiar si cei foarte bogati prefera discretia din acest punct de vedere si considera ca nu este oportun sa se afiseze in public purtand bijuterii de 500.000 de dolari intr-o perioada de criza", a afirmat directorul general al Richemont, Norbert Platt.

Iar aceasta situatie "va dura mai multi ani", a completat el, apreciind ca multi consumatori au trait peste posibilitatile lor. In prezent, americanii se concentreaza pe reducerea datoriilor si refacerea economiilor, de multe ori in vederea iesirii la pensie, iar acest proces nu va dura doar cateva luni.

"Ma tem ca Statele Unite vor ramane o piata dificila pentru industria luxului in anii urmatori", a spus Platt. Directorul Richemont considera, insa, ca situatia este mult mai buna in China, unde piata a reinceput sa creasca.

"In aceasta tara si in unele state din vecinatate, exista o serie de marci care au realizat in august cifre mai bune decat cele din aceeasi luna de anul trecut, care erau foarte bune", a subliniat el, fara a da detalii.

La inceputul lunii septembrie, Richemont a motivat tocmai prin situatia pietei din SUA scaderea vanzarilor cu 16% in primele cinci luni din exercitiul financiar 2009/2010, ce se incheie in martie. Grupul elvetian detine in portofoliu mai multe marci de ceasuri si de produse de lux prestigioase, intre care Cartier, Vacheron-Constantin, Piaget, Jaeger-LeCoultre, Montblanc si Baume & Mercier.

#bunuri, #lux, #criza, #sua , #China