Ponturi business: Ce trebuie sa stii daca vrei o afacere in China

Marti, 01 Noiembrie 2011, ora 13:20
3538 citiri
Ponturi business: Ce trebuie sa stii daca vrei o afacere in China

Daca te-ai gandit sa-ti deschizi o afacere, merita sa arunci un ochi in piata chineza. Pleaca la drum doar daca ai de gand sa inveti limba chineza si daca esti dispus sa-ti lasi aroganta acasa.

Acest lucru o arata raportul Startup China, realizat de antreprenorul Bowei Gai, care dupa ce a renuntat la ultima sa companie a inceput sa cerceteze piata asiatica, pornind de la cultura chineza cu scopul de a gasi oportunitati de afaceri, potrivit Business Insider.

De ce tocmai in China?

Fiindca este una din economiile in plina dezvoltare, al carei PIB il va depasi pe cel al SUA in jurul anului 2020 si a carei populatie este de 1,3 miliarde de oameni, dintre care 50% locuiesc in mediul urban.

Iata care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stii inainte de a-ti deschide o afacere in China:

Daca iti doresti un start-up care sa fie primit cu bratele deschide, atunci locul tau este in Beijing. Vei fi surprins cat de deschisi sunt locuitorii orasului.

Concurenta este "nebuna"

Cu toate ca, in teorie, Guvernul pune accent pe protectia proprietatii intelectuale, lucrurile nu stau deloc asa in practica. Chinezii sunt foarte buni imitatori. Asa ca, asteapta-te ca ideea ta sa fie pusa in practica in 10 stiluri diferite.

In America, o idee buna ar putea tenta cativa imitatori, in China nu exista nici o limita. Zvonurile spun ca aici poti gasi cel putin 5000 de clone Groupon si 100 de magazine diferite care imita Android.

Tactica poate fi vicioasa si te-ai putea trezi oricand dat in judecata de companiile mari din Occident pentru furt de proprietate intelectuala.

In plus, lupta intre companii este acerba. De exemplu, asteapta-te de la adversarii tai sa-ti cumpere clientii.

Daca, in ciuda tuturor acestor aspecte, inca iti mai doresti sa-ti deschizi un start-up in China, pregateste-te sa cheltuiesti o multime pe bani pe spatiile de birouri.

Cei mai multi muncitori chinezi prefera sa lucreze pentru o companie mare. Prin urmare, daca nu ai de gand sa-ti inchiriezi birouri mari, amenajate corespunzator, nu te astepta sa primesti prea multi candidati la interviul de angajare.

De asemenea, pune accent pe salariu. Anagajatii chinezi nu dovedesc prea multa loialitate, insa ti-i poti face "prieteni" prin bonusurile generoase pe care le poti oferi. In China, nivelul mediu de salarizare variaza intre 1000-1500 dolari/luna, in timp ce un angajat de top poate primi chiar si 2500 de dolari/luna.

Forta de munca aici este ieftina, de aceea companiile tind sa angajeze mai multi muncitori decat au nevoie. O companie "clonata" in China poate avea de doua ori numarul angajatilor din compania originala din SUA.

Site-urile incarcate au succes in China

Cu cat site-ul tau este mai incarcat, mai aglomerat cu tematica occidentala, cu atat mai mult succes vei avea. Analizele efectuate in China sugereaza ca procentajul de click-uri primite este mai mare decat in cazul site-urilor curate si aerisite din SUA.

Utilizatorii chinezi au o experienta diferita in internet. In China, asa-numitii internauti nu au vazut in viata lor un e-mail fiindca si-au petrecut timpul pe Messenger QQ.

In plus, gigantii internetului ca Yahoo, Facebook, eBay, Google, Twitter sunt servicii falimentare in China din diverse motive. Guvernul chinez are in atenta sa observare tot ceea ce se intampla pe internet. Prin urmare, nu poti face un pas in lumea tech fara aprobarea autoritatilor.

Din punct de vedere tehnic, start-up-urile sunt cu mult in urma. Exista putine servicii de infrastructura cloud de incredere ca Amazon Web services, Heroku sau Google Apps, iar dezvoltatorii din China sunt cu o generatie in urma cu tehnologia.

Investitorii din afara Chinei cu greu primesc o sansa.

Nimeni in China nu are incredere in persoane care se afla in afara cercului lor. Singura modalitate de a reusi este sa inveti sa iubesti cultura chineza.

Poti fi un guru al investitiilor, insa o afacere in China e ca un abecedar al business-ului. Totul poate parea, in prima instanta ca in vestul salbatic. Diferenta dintre Occident si China este ca in statul asiatic riscurile sunt mult mai mari.

#ponturi afacere China, #idei startup china, #ponturi business china , #China