Weibo sau "Twitter-ul chinezilor" dezamageste la debutul pe bursa americana

Joi, 17 Aprilie 2014, ora 10:08
1549 citiri
Weibo sau "Twitter-ul chinezilor" dezamageste la debutul pe bursa americana
Sursa foto: Reuters

Capitalizarea companiei chineze Weibo Corp pe bursa americana NASDAQ va fi de 3,46 miliarde dolari, sub nivelul estimat initial, investitorii aratandu-se retinuti ca urmare a reducerii ritmului de crestere a numarului de utilizatori si a cenzurii ridicate din China.

Compania, care ofera servicii de microblogging asemanatoare cu cele ale Twitter si care este detinuta de portalul Sina Corp, a vandut 16,8 milioane de titluri (American Depositary Shares - ADS) pentru 17 dolari fiecare si a obtinut fonduri de 285,6 milioane de dolari, conform Reuters.

Initial, compania avea in plan sa vanda 20 de milioane de ADS la preturi cuprinse intre 17 dolari si 19 dolari.

Alibaba Group, companie chineza de comert electronic, ce a cumparat 18% din actiunile Weibo pentru 586 de milioane de dolari, este de asteptat sa vanda titlurile, conform surselor din piata citate de Reuters.

De la lansarea sa in 2009, Weibo a atras aproape 600 de milioane de utilizatori, care isi exprimau opiniile despre orice, de la ultimele intrigi aparute in mediul politic din China, pana la serialele sud-coreene. La finele lunii martie, Weibo avea 143,8 milioane de conturi active.

Veniturile companiei aproape s-au triplat in 2013, ajungand la 188,3 milioane de dolari, in timp ce pierderile au coborat la 38,1 milioane de dolari, de la 102,5 milioane de dolari in anul anterior.

#weibo bursa, #companie listare , #China