Europa, primul loc in topul cheltuitorilor

Vineri, 06 Iulie 2007, ora 12:56
929 citiri

Europa se afla pe primul loc intr-un clasament privind totalul cheltuielilor de afaceri si guvernamentale, cu 16.700 miliarde euro cheltuite in 2006, mai mult decat orice alta regiune geografica sau economica a lumii, potrivit unui studiu realizat de Visa Commercial la nivelul Europei.

Cifrele arata potentialul "urias" oferite de segmentele de afaceri intre companii pentru industria europeana a sistemelor de plata."Raportul Visa pentru cheltuielile de consum si comerciale este un bun instrument pentru industria de gen, care poate realiza astfel oportunitatile care exista pe multe segmente de afaceri, in randul organizatiilor comerciale de toate dimensiunile, dar si in sectorul cheltuielilor guvernamentale" , a afirmat vicepresedintele Visa Commercial, Luc Janssen.

Marea britanie cheltuieste cel mai mult

Cele mai mari cheltuieli de consum si comerciale, cu o valoare a cheltuielilor ce depaseste 3.000 miliarde de euro, le inregistreaza Marea Britanie. Cifra corespunde unei ponderi de 18% din totalul acestor cheltuieli realizate in Europa anul trecut.


Privitor la nivelul de cheltuieli de consum si comerciale ale sectorului public, Marea Britanie ocupa de asemenea primul loc in Europa, cu un volum de cheltuieli de 224 miliarde euro, care reprezinta 7,5 % la totalul cheltuielilor de consum si comerciale din Regatul Unit.

Zece dintre cele mai mari tari europene

Studiul a fost realizat de catre "The Economist Intelligence Unit" la solicitarea Visa si a segmentat cheltuielile de consum si comerciale pe zece dintre cele mai mari tari europene (Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Spania, Olanda, Belgia, Polonia, Suedia si Irlanda) . Impreuna, aceste 10 tari au acoperit 87% din totalul valorii cheltuielilor de consum si comerciale din Europa.

Potrivit studiului, pe piata, companiile mijlocii sunt responsabile pentru o cota mai mare din cheltuielile comerciale inregistrate in Europa fata de ponderea acestora in Statele Unite. In aceste zece tari europene, companiile mari au o pondere de 41% in totalul cheltuielilor comerciale si de consum, companiile mijlocii acopera 35%, firmele mici 19%, in timp ce sectorul public realizeaza 5% din aceste cheltuieli.

In SUA

In SUA, companiile mijlocii acopera doar 19% din cheltuieli, companiile mari acopera 42%, sectorul public 10%, pe cand firmele mici au o pondere mai mare, de 29% din total.

Revenind la Marea Britanie

In Marea Britanie, companiile mari detin o cota de cheltuieli de consum si comerciale mai mare comparativ cu orice alta piata europeana, cu 1.400 de miliarde euro. De asemenea, in Germania companiile mari au o pondere mai mare (aproximativ 50%) decat media europeana in totalul cheltuielilor de consum si comerciale.

In alte tari

In alte tari insa, companiile mici si mijlocii acopera o cota mai mare din cheltuielile de consum si comerciale. Astfel, in Olanda companiile de dimensiuni medii realizeaza 45% din cheltuielile de consum si comerciale, avand o pondere mai mare decat in oricare alta tara europeana, pe cand in Italia, Spania si Belgia, companiile mijlocii cheltuiesc de asemenea mai mult decat companiile mari.

Cea mai ridicata pondere a companiilor mici in cheltuielile de consum si comerciale se inregistreaza in Belgia, unde acestea acopera 28% din totalul cheltuielilor.

Sectoarele de consum

Cinci sectoare ale industriei (vanzari en gros, en detail, constructii, servicii de afaceri, plus vehicule si combustibili) detin o pondere de 43% din cheltuielile de consum si comerciale in tarile europene unde a fost realizat acest studiu.

Totusi, sectoarele cu cel mai ridicat nivel de cheltuieli sunt diferite in functie de tara si de marimea companiilor. Segmentele cu cele mai mari cheltuieli intre companii in Marea Britanie au fost comertul en gros, comertul en detail, administratia publica, servicii de afaceri si constructii, acumuland in total 1.400 miliarde euro si reprezentand aproape jumatate (47%) din totalul cheltuielilor de consum si comerciale din Marea Britanie pentru 2006.

In Germania, tara in care industria auto are mari dimensiuni, cinci segmente care au inregistrat cele mai mari cheltuieli: comertul en gros, comertul en detail, productia de vehicule motorizate, utilitati si servicii de afaceri.

Exista diferente semnificative in Europa intre articolele care fac obiectul acestor cheltuieli, pentru fiecare segment, in functie de marimea companiilor respective. Segmentele cu cele mai mari cheltuieli pentru companiile mici sunt transportul pe uscat (57,94 miliarde euro), computere si activitati conexe (38,36 miliarde euro) si inchirierea de utilaje, echipamente si bunuri casnice (26,34 miliarde euro).

Agriculturaa reprezentat segmentul cu cele mai mari cheltuieli pentru companiile mari (211 miliarde euro), urmat de productia de materiale de baza (124 miliarde euro) si productia de utilaje si aparate electrice (96,86 miliarde euro).

Europa, pe primul loc

"Europa se situeaza pe primul loc, reprezentand 32% din cheltuielile la nivel global din categoria "Cheltuieli pentru Consumul Comercial". Industria europeana a sistemelor de plata ar trebui sa valorifice la maximum aceasta oportunitate, oferind o gama completa de produse comerciale, pentru multitudinea de segmente business-to-business", a afirmatLuc Janssen.

Rezultatul a fost facut public de Visa Commercial, care a realizat o cercetare la nivelul Europei in cadrul studiului "Cheltuieli de Consum Comerciale" (CCE). Studiul a fost desfasurat in 27 de tari europene: Belgia, Franta, Germania, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Marea Britanie, Austria, Bulgaria, Cipru, Republica Ceha, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Portugalia, Romania, Slovacia, Slovenia.

<b>Bloombiz</b>