Sharing à la française: Cum a devenit vedeta un startup francez, intr-un domeniu confiscat de americani

Joi, 10 Iulie 2014, ora 16:33
2360 citiri
Sharing à la française: Cum a devenit vedeta un startup francez, intr-un domeniu confiscat de americani

Capitalul de risc nu investeste des sume de noua cifre in startup-uri frantuzesti. Insa trebuie remarcat faptul ca firma BlaBlaCar din Paris a anuntat recent ca a strans fonduri de 100 milioane de euro. Conform celor de la firma de cercetare Preqin, numai o singura companie franceza a atras mai multe fonduri in ultimii sapte ani, iar in Europa, doar trei startup-uri au fost mai "bogate" in 2014.

Pentru noua stea din "sharing economy", este neobisnuit faptul nu doar ca a aparut in Paris, ci si ca nu a aparut in San Francisco. Cele mai importante startup-uri din acest domeniu sunt dezvoltate in orasul din California, care se confrunta cu mai multe probleme - preturile hotelurilor, lipsa de taxiuri, spun cei de la The Economist.

Spre deosebire de Lyft si Uber, BlaBlaCar se adreseaza calatoriilor intre orase, nu in interiorul orasului. Soferul posteaza, de exemplu, informatii despre calatoria sa de la Paris la Bruxelles, fiind in cautare de pasageri. Pretul pentru o calatorie este de 20 de euro, mai ieftin decat cu trenul, a spus Nicolas Brusson, unul dintre fondatorii BlaBlaCar. Transportul public in interiorul oraselor europene este foarte bun, asa ca pasagerii pot fi luati de la statiile de metrou sau de autobuze de la marginea oraselor. Modelul se potriveste mai bine in Europa decat in America: Lyft a inceput cu transportul interurban, insa s-a schimbat in urban; in acelasi timp, BlaBlaCar are un rival mai vechi, Carpooling.com, din Germania.

BlaBlaCar are opt milioane de membri

BlaBlaCar are opt milioane de membri in 12 tari europene. In Rusia, ultima tara adaugata, s-au inregistrat pana la 250.000 de noi utilizatori in cateva luni. Calatoriile de weekend in afara Moscovei sunt foarte populare, a spus Brusson. Urmatoarea tinta este Turcia. Aici sunt orase mari, "distante ideale", transport urban, tineri cu smartphone si preturi mari pentru benzina. Brazilia si India se afla, de asemenea, in vizorul companiei.

Diferenta dintre compania franceza si verii sai din San Francisco este ca nu a avut parte de prea multe obstacole. Pentru ca accepta foarte rar curse intre orase, taximetristii francezi nu au protestat impotriva BlaBlaCar, asa cum au patit Uber si Lyft.

Si pentru ca soferii BlaBlaCar isi acopera doar cheltuielile si nu se arata interesati de profit, nu au de ce sa se teama fisc.

#investitie startup, #blablacar startup, #investitie servicii , #Europa