Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Doua capitale europene vor fi unite printr-un tunel submarin de peste 100 de kilometri. Drumul va dura doar 30 de minute

Doua capitale europene vor fi unite printr-un tunel submarin de peste 100 de kilometri. Drumul va dura doar 30 de minute
Cel mai lung tunel feroviar submarin din lume ar putea fi deschis traficului in anul 2040 intre Finlanda si Estonia si ar putea costa pana la 20 de miliarde euro, arata un studiu de fezabilitate prezentat miercuri de cele doua state, informeaza Reuters.

Dupa mai multi ani de studii, autoritatile de la Helsinki si Tallinn analizeaza posibilitatea de a construi un tunel submarin intre cele doua capitale nordice, situate la ambele capete ale Golfului Finic.

Zeci de mii de estonieni lucreaza in regiunea Helsinki si multi dintre ei fac naveta saptamanal pe mare, iar multi turisti finlandezi viziteaza Tallinn.

Tunelul propus, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durata calatoriei intre Helsinki si Tallinn la aproximativ 30 de minute, fata de cel putin 90 de minute in prezent cu cel mai rapid feribot.

In plus, tunelul feroviar ar conecta aeroporturile dintre cele doua capitale si de asemenea ar face legatura cu Rail Baltica, o conexiune feroviara care ar urma sa faca legatura intre Varsovia si Tallinn incepand din anul 2026.

"Estonia va fi conectata cu Europa Centrala si nu trebuie sa ne oprim aici", a declarat premierul estonian Juri Ratas intr-o conferinta de presa organizata la Tallin.

Fara un tunel feroviar, traficul de pasageri intre cele doua tari este prognozat sa creasca de la noua milioane in 2017 pana la 14 milioane in 2050. Cu un tunel, traficul ar putea creste pana la 23 de milioane, dintre care 10 milioane ar fi transportati in continuare cu feribotul.

Studiul de fezabilitate estimeaza ca tunelul submarin ar costa intre 13 si 20 de milioane de euro dar estimeaza ca 40% din costuri ar urma sa fie suportate de Uniunea Europeana.

Un raport publicat in 2015 de autoritatile de la Helsinki avansa un pret de cost semnificativ mai mic pentru acelasi proiect, undeva intre noua si 13 miliarde euro.

In paralel, un proiect rival sustinut de Peter Vesterbacka, fostul director general de la producatorul de jocuri video Rovio, incearca sa obtina finantare chineza pentru un tunel care ar urma o ruta diferita si ar fi inaugurat mai rapid decat varianta guvernului.

Cu toate acestea, Guvernul finlandez a subliniat ca se concentreaza in continuare pe propriul sau plan. "Avem un proiect. Exista loc pentru inovare dar avem doar un singur proiect", a declarat ministrul finlandez al Transporturilor, Anne Berner.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 5835 ori