Valoarea celor mai importante 100 de branduri din lume a scazut in 2009

Vineri, 18 Septembrie 2009, ora 15:59
1301 citiri
Valoarea celor mai importante 100 de branduri din lume a scazut in 2009

Valoarea celor mai importante 100 de branduri din lume a scazut pentru prima data in ultimii noua ani, cu 4,6%, la 1.150 miliarde de dolari, potrivit topului celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial, realizat de compania Interbrand.

Primele doua pozitii din top, Coca-Cola si IBM, au inregistrat cresteri de 3%, respectiv 2%, la 68,7 miliarde de dolari si 60,2 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al companiei, scrie Mediafax.

Pe urmatoarele locuri s-au clasat Microsoft, in scadere cu 4%, la 56,6 miliarde de dolari, GE, -10%, la 47,77 miliarde de dolari, Nokia, -3%, la 34,86 miliarde, Mc'Donalds, in crestere cu 4%, la 32,27 miliarde de dolari, Google, in urcare cu 25%, la 32 miliarde de dolari, Toyota, -8%, la 31,2 miliarde de dolari, Intel, -2%, la 30,63 miliarde de dolari, respecitv Disney, in scadere cu 3%, la 28,44 miliarde de dolari.

Astfel, SUA sunt prezente cu opt branduri in top zece si 51 in lista celor 100 cele mai valoroase marci.

Intre primele zece branduri, doar Nokia (Finlanda) ?i Toyota (Japonia) nu apar?in unor companii americane.

Sapte branduri au iesit din top 100 comparativ cu anul trecut, cele mai importante fiind Merrill Lynch (locul 34 in editia din 2008), AIG (pozitia 54) si ING (86).

Marile banci si companii auto au fost cel mai grav afectate, in timp ce marcile din domeniul alimentar au beneficiat de tendinta oamenilor de a consuma alimente mai mult acasa.

UPS (locul 72) si Harley Davidson (locul 73) au inregistrat cele mai mari scaderi ale valorii brandurilor, de 50% si 43%, la 4,37 miliarde de dolari, respectiv 4,33 miliarde de dolari.

Cea mai buna evolutie a avut-o Google, in crestere cu 25%, urmat de Amazon (locul 43), in urcare cu 22%, la 7,86 miliarde de dolari.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#branduri, #companie, #top , #Finlanda