Franta genereaza mai multi bani din cultura decat din industria auto sau a luxului

Joi, 07 Noiembrie 2013, ora 13:55
2786 citiri
Franta genereaza mai multi bani din cultura decat din industria auto sau a luxului

Cultura si creatia - muzica, teatru, cinema, carti, televiziune, radio, presa, arte si jocuri video - genereaza in Franta o cifra de afaceri mai mare decat acelea generate de industria automobilului si de industria produselor de lux, potrivit unui studiu publicat joi.

Cifra de afaceri directa generata de industriile culturale si creative (ICC) din Franta este de 61,4 miliarde de euro, depasind astfel industria automobilului, care genereaza 60,4 miliarde de euro si de industria luxului, care genereaza 52,5 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de cabinetul Ernst & Young, pe baza datelor din anul 2011.

Sectorul ICC are 1,2 milioane de angajati, care reprezinta 5% din forta de munca interna, si include "muncitori calificati si necalificati, atragand in special tineri".

ICC a generat o cifra de afaceri totala de 74,6 miliarde de euro, daca se adauga si aceea generata de activitatile indirecte (care atrag 20% din forta de munca interna).

Programul "Panorama economica a industriilor culturale si creative" (ICC), primul de acest gen, a fost realizat la initiativa "France creative", o noua platforma ce grupeaza actorii din acest sector, care doresc sa promoveze un discurs pozitiv despre cultura destinat publicului larg si factorilor de decizie, dar si sa se afirme cu tarie in fata uriasilor din domeniul digital (Google, Apple, Facebook, Amazon).

Rata de angajare in industriile culturare si creative a crescut in Europa cu 3,5% anual intre 2000 si 2007

Obiectivul acestui program este acela de a anihila din fasa anumite idei auzite la Paris si la Bruxelles, potrivit carora cultura ar fi doar "un sac fara fund pentru finantare si subventii publice".

Rata de angajare in domeniul industriilor culturale si creative la nivelul Europei a crescut cu 3,5% in medie pe an, intre 2000 si 2007.

Cabinetul Ernst & Young a subliniat faptul ca ICC-urile franceze s-au aliat cu companii lider pe plan mondial, precum Universal Music Group (filiala a grupului Vivendi), Deezer, Hachette, iar cinematografia franceza este al doilea exportator mondial dupa Statele Unite si ca jocurile video franceze realizeaza 80% din cifra de afaceri din vanzari la export.

"Cand ni se vorbeste despre excelenta, se evidentiaza in general farmacologia, aeronautica, produsele de lux, turismul, dar rareori este citata cultura, cu toate ca acesta este unul dintre putinele sectoare care au o balanta comerciala pozitiva", a subliniat Marc Lhermitte, asociat al cabinetului Ernst & Young.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#bani cultura Franta, #cifra afaceri cultura Franta, #industrie creativa Franta, #profit industrii creative , #Franta