Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Se foloseste deja: ulei vegetal in loc de diesel!

Unii soferi francezi, mai inventivi, au gasit o solutie pentru a scapa de pretul record al petrolului si folosesc ilegal ulei vegetal ca substitut pentru motorina, a declarat un distribuitor de ulei de floarea-soarelui din Hexagon care s-a trezit cu o cerere impresionanta pe piata pentru produsele sale destinate consumului alimentar."Cel putin 3.000 de soferi francezi folosesc ulei pur de floarea-soarelui in proportie cuprinsa intre 50% (amestecat cu motorina) si 100% chiar in acest timp", sustine presedintele companiei Valenergol, un jucator important pe piata uleiurilor comestibile din Franta.
In ciuda programelor Uniunii Europene de sustinere a combustibililor alternativi, ecologici, printre care si uleiurile vegetale, Franta nu a permis niciodata folosirea in rezervoare a nimic altceva decat benzina, motorina si GPL, iar amenzile pentru cei care sunt prinsi cu ulei in rezervor sunt foarte mari.

In Germania vecina, situatia este alta. Companiile de transport folosesc ulei obisnuit de rapita in loc de diesel pentru camioane, care este mai ieftin decat biodiesel-ul si motorina normala.

Interesul francezilor pentru uleiul vegetal a crescut de 30 de ori in ultimele patru luni.
Multi conducatori auto se duc la supermarket si cumpara ulei vegetal destinat consumului uman si il toarna cu seninatate in rezervoare.

Nu incercati acasa!

Uleiul vegetal amestecat cu motorina intr-un procent mai mare de 50% si nefiltrat pune probleme grave pentru parametrii de functionare ai motorului, mai precis injectia se defecteaza.

Iarna problemele sunt grave: uleiul vegetal se solidifica la 3 grade Celsius si se congeleaza la - 17 grade Celsius.

Pentru masinile cu injectie indirecta de motorina se foloseste un kit special care costa 200 de euro, asta in cazul in care posesorul doreste sa amestece mai mult de 50% ulei vegetal in motorina.

Pentru masinile cu injectie directa de motorina (modele mai vechi) se foloseste un kit care costa 300 de euro.

In cazul masinilor diesel de ultima generatie, cine doreste sa foloseasca ulei vegetal trtebuie sa opereze modificari care costa intre 600 si 1500 de euro, suma care se amortizeaza destul de greu, la care se adauga si posibile defecte costisitoare si amenzi ale politiei.

Util, dar ilegal

Fermierii francezi se plang ca statul nu sprijina folosirea de combustibili bio-diesel, care ar da un impuls agriculturii, ar contribui semnificativ la imbunatatirea mediului inconjurator si la repopularea regiunilor rurale care sunt cvasi-parasite.

Compania Valenergol a fost amendata pentru ca a comercializat cu buna-stiinta produse care pot fi transformate in combustibili, ceea ce i-a indignat pe francezi.

"Este revoltator ca noi sa nu avem nici macar voie sa ne vindem produsele, in timp ce etanolul si biodiesel-ul, care polueaza mai mult, sa fie scutite de taxe. Statul francez vrea sa isi mentina monopolul asupra produselor petroliere si incearca sa ne descurajeze", a declarat presedintele companiei Valenergol.

Sursa: Reuters

BaniiNostri
Sursa: Business24.ro

Loading from