"La dolce vita", istorie pentru bogatii Italiei

Marti, 14 August 2012, ora 13:50
3052 citiri
"La dolce vita", istorie pentru bogatii Italiei

Starea economiei italiene nu se masoara doar prin indici si statistici, ci si prin numarul de masini de lux de pe strazile tarii, spun analistii internationali.

Cererea de masini sport din Italia a scazut substantial in ultimele luni pe masura ce piata de lux este afectata puternic, odata cu economia tarii. Reducerile bugetare au trimis Italia in cea de-a patra perioada de recesiune din ultimii 11 ani. In aceasta situatie, numarul masinilor de lux la mana a doua care sunt vandute in afara Italiei s-a triplat in primele cinci luni ale 2012, fata de anul trecut, scrie Bloomberg.

Astfel, peste 13.600 de astfel de masini au fost exportate in perioada ianuarie-mai, de la 4,900 unitati, cate au fost exportate anul trecut, arata datele grupului auto Unrae.

"Italia este bastionul supermasinilor, iar aceste vehicule dispar de pe strazi. Aceasta situatie are o valoare simbolica imensa si arata cat de grava este criza", a declarat Giuliano Noci, decan al Politehnicii din Milan.

Exodul reflecta cererea scazuta pentru masini scumpe in tara care produce brandurile Ferrari si Maserati, unele dintre cele mai scumpe si faimoase masini din lume. Vanzarile de masini super-lux in Italia ar putea scadea cu 47%, pana la 593 de unitati, in 2012, de la 1.116 in 2008, arata estimarile IHS Automotive. O revenire a vanzarilor la cifrele dinaintea crizei s-ar putea realiza abia in 2016.

Austeritate si evaziune fiscala

Guvernul lui Mario Monti implementeaza masuri de austeritate in valoare de 20 de miliarde de euro, pe masura ce tara este impovarata cu o datorie publica de 1,9 trilioane de euro. Economia s-a contractat in ultimele patru trimestre consecutive, iar rata somajului a atins nivelul maxim al ultimilor 13 ani.

Situatia critica in care se afla industria italiana a impins companii precum Fiat, cel mai mare producator de masini din tara, sa opreasca, temporar, investitiile in aceasta zona. Sergio Marchionne, CEO al Fiat, a anuntat chiar ca ar putea sa mai inchida o fabrica, dupa cea din Sicilia, din 2011. Cererea slaba de masini scumpe ar putea afecta in continuare Fiat, compania putand sa renunta la tara-mama in favoarea SUA sau China.

Marchionne se bazeaza pe brandurile de lux ale Fiat pentru a compensa pierderile brandurilor de masa care se vand prost in intreaga Europa.

Numarul masinilor de lux din Italia scade si din cauza taxelor impuse de guvernul Monti. Astfel, spre exemplu, proprietarii de Lamborghini Aventador, masina de 316.000 de euro, trebuie sa plateasca taxe anuale de 8.400 de euro, o crestere de 6.600 de euro fata de anul trecut.

Pe langa impozitele suplimentare, proprietarii de supermasini fac si subiectul unor anchete, intr-un efort al autoritatilor de a identifica persoanele care nu isi platesc taxele si impozitele. Din decembrie 2011, autoritatile italiene au facut zeci de anchete in zonele bogate ale tarii, pentru a verifica daca locuitorii si-au declarat corespunzator veniturile si daca si-au platit taxele. Aceste demersuri au dat si rezultate, un exemplu fiind arestarea unui barbat, proprietar de Ferrari F40, care nu isi platise taxele de sase ani, suma atingand opt milioane de euro.

#stil viata Italia, #bogati Italia, #industrie auto lux Italia, #masini lux Italia , #Italia