Cel mai rapid tren din lume va fi gata in 2027, promit japonezii

Luni, 29 Septembrie 2014, ora 16:54
4003 citiri
Cel mai rapid tren din lume va fi gata in 2027, promit japonezii

Veniturile record inregistrate de Central Japan Railway dupa primele noua luni ale acestui an sunt in masura sa dea startul in ambitiosul proiect al companiei de a finaliza pana in 2027 proiectul celui mai rapid tren din lume.

Investitia este estimata la 47 de miliarde de dolari, iar oficialii companiei feroviare japoneze au amanat de mai multe ori lansarea proiectului pe fondul instabilitatii financiare inregistrate dupa declansarea crizei financiare globale.

La aceasta ora insa, actiunile Central Japan Railway inregistreaza cel mai scazut risc de piata din ultimii sase ani, momentul parand oportun pentru anuntarea dezvoltarii liniei de cale ferata dintre Tokyo si Nagoya.

Trenul de mare viteza care ar urma sa deserveasca acesta linie va folosi levitatia magnetica la o viteza de 500 de kilometri la ora, anunta publicatia Bloomberg.

Venituri in crestere

Pana in primavara acestui an, proiectul era privit cu neincredere atat de catre reprezentantii companiei, cat si de catre firmele de consultanta. Numarul mare de pasageri inregistrat de transportatorul din Japonia a schimbat insa optica acestora, cat si cotatia de risc a proiectului, gradul de risc estimat al investitiei fiind cu 25% mai mic decat cel din 2009.

"Cresterea numarului de pasageri a sporit veniturile companiei. Privind la incasarile in numerar ale companiei nu cred ca va fi o problema in finantarea proiectului pentru trenul de mare viteza", precizeaza Yusuke Ueda, analist de credit la sucursala din Tokyo a bancii americane Merill Lynch.

In acelasi timp, JR Central se pregateste sa emita obligatiuni cu rascumparare la 5, 10 si 20 de ani pe piata din Japonia pentru a sustine financiar acest proiect care nu beneficiaza de fonduri guvernamentale.

Cursa de 40 de minute

Conform studiului efectuat de companie, dupa inaugurarea liniei de mare viteza intre Tokyo si Nagoya, al doilea mare oras al Japoniei, traseul va putea fi strabatut in 40 de minute, mai putin decat jumatate din timpul inregistrat in prezent pentru strabaterea distantei de 286 de kilometri.

Pentru realizarea noului traseu, constructorul va trebui sa strabata 248 de kilometri de tunele, de cinci ori mai mult decat distanta Eurotunelului dintre Franta si Anglia. Insa, dus la capat, proiectul ar trebui sa creasca profitul inregistrat pe aceasta ruta, si implicit pe cel al companiilor care isi au sediul in cele mai mari orase din Japonia.

La aceasta ora, trenurile de mare viteza dintre Tokyo si Nagoya ating doar 270 kilometri la ora.

Amitiosul proiect ar trebui sa fie lansat la inceputul noului an fiscal din Japonia, conform datelor venite din partea companiei. In prezent nivelul de indatorare al companiei este de 24.000 miliarde de yeni, oficialii JR Central intentionand ca plagfonul maxim sa fie stabilit la 50.000 miliarde yeni.

"Vrem sa profitam de lipsa de interes a companiilor de a emite obligatiuni cu termen lung de rascumparare. Nu am stabilit inca un calendar pentru emitrerea obligatiunilor care ne vor ajuta sa finantam aceasta linie de mare viteza", a precizat Yohei Hamasaki, un purtator de cuvant al JR Central.

Inclusiv bancile s-ar putea arata interesate de finantarea proiectului, considera unii analisti. "Structura financiara a firmei este una simplista, dar cu un grad mare de profitabilitate. Nu este exclus ca bancile sa doreasca sa investeasca in proiect", explica Mana Nakazora, analist financiar sef la BNP Paribas Securities Japan.

#tren de mare viteza Japonia, #viteza de 500 kilometri la ora, #proiect tren mare viteza, #finantare proiect tren mare viteza , #Japonia