Ford pierde anual un miliard de dolari din cauza pieselor contrafacute

Marti, 23 Ianuarie 2007, ora 11:40
1342 citiri

Grupul producator de automobile Ford Motor Co. pierde anual aproximativ un miliard de dolari din cauza pieselor auto contrafacute, reiese dintr-un studiu realizat de Camera de Comert a Statelor Unite ale Americii, relateaza Reuters.

Cifra a fost dezvaluita de managerul protectiei bradului pe plan global, Joe Wiegand, intr-un studiu ce va fi publicat in cursul zilei de miercuri. Piesele auto contrafacute prezinta riscuri de sanatate si siguranta si posibilitatile de a remedia aceasta situatie sunt relativ reduse, avand in vedere faptul ca in afara granitelor SUA si ale Mexicului, legislatia nu permite actiuni in justitie cu rezultate palpabile. "Foarte multe companii, in special cele de dimensiuni mici si mijlocii nu isi dau sema cat de daunatoare este pentru brand si pentru acestia slabirea lantului de furnizare a pieselor de schimb", reiese din acest sudiu.

Piesele contrafacute genereza pierderi importante pentru companiile precum Ford, acestea fiind lipsite de veniturile din vanzarile pieselor originale. Consumatorii sunt afectati in egala masura deoarece sunt pacaliti sa cumpere produse contrafacute care prezinta riscuri de sanatate si siguranta, reiese din acest studiu, care a analizat si situatia cu care sunt confruntate companiile Xerox, producatoare de echipament de birou, Merck, producatoare de medicamente, New Balance, producatoare de pantofi de sport si Bendix, furnizor de piese auto.

Ford Motor Company este o companie multinationala americana, ocupand locul trei pe plan mondial in 2006 in ceea ce priveste vanzarile de automobile. Ford a fost una din primele zece corporatii din lume si in 1999 a fost una dintre cele mai profitabile companii. In ultimii ani insa, performantele Ford nu au mai fost atat de stralucite si incepand cu anul 1995 a pierdut constant din cota de piata din Statele Unite ale Americii. In decembrie 2006, compania a anuntat ca se asteapta ca grupul nipon Toyota sa o depaseasca, urmand a ocupa pozitia a doua pe piata americana.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)