Discovery va lansa un canal 3D in prima parte a anului 2011

Miercuri, 16 Iunie 2010, ora 14:59
1582 citiri
Discovery va lansa un canal 3D in prima parte a anului 2011

Discovery va lansa un canal 3D in prima parte a anului viitor, in Statele Unite ale Americii, urmand ca ulterior noua televiziune sa fie distribuita la nivel international, a declarat David Zaslav, presedinte si CEO al companiei Discovery Communications, precizeaza Mediafax.

Anuntul a fost facut marti, la Londra, in cadrul unui eveniment organizat pentru a marca cea de-a 25-a aniversare a Discovery Channel.

"Vrem sa fim primii care lansam un canal 3D. Intentia noastra este sa fim unul dintre primele brand-uri la care publicul se gandeste atunci cand isi doreste continut 3D", a spus, in cadrul aceleiasi intalniri, Mark Hollinger, presedinte si CEO Discovery Networks International.

Pe de alta parte, potrivit lui David Zaslav, costul foarte ridicat de producere a continutului 3D a fost principalul motiv pentru care Discovery 3D va fi lansat in parteneriat cu Sony si IMAX.

"Este mult mai ieftin sa producem continut 3D decat sa il convertim pe cel pe care il avem ", a explicat David Zaslav, precizand ca Discovery a facut investitii mari in echipamente si tehnologia care sa-i permita sa produca in 3D.

El a mai spus ca noul canal Discovery 3D va emite 24 de ore din 24, sapte zile pe saptamana.

Totodata, David Zaslav a anuntat interesul Discovery pentru distribuirea internationala a canalului pentru femei TLC, disponibil in Statele Unite ale Americii.

Televiziunea TLC a inceput sa emita in martie in Norvegia, din aceasta luna fiind prezenta si pe piata audiovizualului din Bulgaria.

In acest context, Arthur Bastings, vicepresedinte executiv si director general Discovery Networks in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), a declarat pentru MEDIAFAX ca lansarea canalului TLC in Romania depinde in primul rand de obtinerea unei distributii "relevante" a canalului in aceasta tara.

El a mai spus ca Romania este o piata "foarte competitiva" in privinta continutului TV dedicat femeilor, fapt care trebuie avut in vedere in luarea unei decizii privind eventualitatea lansarii TLC in tara noastra. In prezent, Discovery distribuie in Romania televiziunile Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase, ID. Investigation Discovery si Discovery World.

In plus, Arthur Bastings a spus ca Romania se afla, alaturi de Polonia si Rusia, in topul celor mai importante tari pentru Discovery din Europa Centrala si de Est, datorita distributiei pe cablu analogic.

Potrivit acestuia, in Romania, spre deosebire de alte tari europene, Discovery are 4-5 canale in pachetele de baza ale operatorilor de cablu.

In planurile companiei Discovery se afla si lansarea retelei pentru copii Hub, in octombrie 2010, si a OWN (The Oprah Winfrey Network), in 2011.

Pe de alta parte, David Zaslav a mai spus, in cadrul intalnirii, ca in ciuda crizei economice, business-ul Discovery a continuat sa creasca atat in privinta audientei, cat si a distributiei.

Totodata, el a precizat ca Discovery a continuat sa creasca si investitiile in continutul pe care-l difuzeaza, compania cheltuind in acest sens circa 800 de milioane de dolari pe an.

"Continutul Discovery poate fi vazut peste tot in lume. In asta sta puterea noastra", a mai spus David Zaslav.

In primul trimestru al acestui an, veniturile Discovery Communications au crescut cu 8%, la 879 de milioane de dolari, fata de aceeasi perioada din 2009. Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, impozitare, depreciere si amortizare) a crescut cu 10%, la 367 de milioane de dolari.

Totodata, veniturile nete ale Discovery au crescut cu 42%, ajungand la 169 de milioane de dolari. 

#3d, #canal, #costuri, #discovery, #lansare, #televiziune , #Norvegia