Victimele crizei americane (partea II)

Joi, 18 Septembrie 2008, ora 16:18
2270 citiri
Victimele crizei americane (partea II)

A devenit de notorietate faptul ca economia Statelor Unite inregistreaza un declin puternic. Printre "nefericitii" prinsi de vartejul crizei americane se afla 15 retaileri majori care au declarat faliment anul acesta, comparativ cu numai sapte in 2007, conform Bankruptcydata.com. Fortune propune o lista cu cele mai importante victime ale crizei americane.

Bennigan's, suprimat de fast-food-uri

Burgerii si friptura nu se vor demoda prea curand, dar din ce in ce mai multi americani aleg sa manance acasa in loc sa mearga la restaurante precum Bennigan's sau restaurantul infratit, Steak & Ale.

Compania care detine lantul, S&A Restaurant Group, isi va lichida bunurile, inchizand peste 300 de locatii (132 de francize Bennigan's vor ramane deschise). Analistii atribuie falimentul inclinatiei consumatorului catre un stil de viata sanatos.


Steve & Barry's, retailer de imbracaminte falimentar

Povestea celor de la Steve&Barry's s-a incheiat pe 26 august, cand firma de investitii Bay Harbour Management si York Capital Management au platit 163 milioane de dolari pentru achizitionarea retailerului de haine aflat in faliment.


Cele 276 de magazine Steve & Barry's atrag clientii prin preturi mici si prin parteneriate de design cu celebritati precum Sarah Jessica Parker. Dar cotele scazute de profit si o extindere prea rapida au pus compania in fata unei lupte cu datoriile: retailerul a contractat, in martie, un imprumut de 200 de milioane de dolari de la GE.

Whitehall Jewelers, diamante lichidate

Mall-urile din America si-au pierdut o parte din stralucire cand Whitehall Jewelers, un retailer de bijuterii cu sediul in Chicago, a inceput sa lichideze active in valoare de 750 de milione de dolari din cele 373 de magazine detinute.

Pe langa pierderile de 74 de milioane de dolari inregistrate in anul fiscal 2007, Whitehall a trebuit sa mai faca fata litigiilor si schimbarii CEO-ului in ultimii anii. Desi o companie din Noua Zeelanda a achizitionat 17 magazine in luna mai, majoritatea bunurilor Whitehall Jewelers vor fi vandute.

Linens'n Things, protectie sub legea falimentului

Ca majoritatea retailerilor care furnizeaza obiecte de uz casnic, si Linens'n Things a avut de suferit cand vanzarile de astfel de produse au scazut. Compania a raportat pierderi in valoare de 249.1 de miliaone de dolari anul trecut. Desi in luna mai a anuntat inchiderea a 120 de magazine neprofitabile, compania si-a revizuit estimarile de mai mai multe ori, ajungand acum la 177 de magazine.


Cu toata acestea, 400 de locatii 400 Linens'n Things vor ramane deschise. Retailerul spera sa isi creasca vanzarile prin schimbarea strategiei, ce include reduceri majore si a promotii.


The Sharper Image, datorii uriase si publicitate negativa

Dupa patru ani de declin, The Sharper Image, un retailer de electronice cu sediul in San Francisco, a cedat in final falimentului in aceasta primavara. Compania, care detinea 184 de magazine, s-a zbatut in fata unor datorii tot mai mari, ducand o lupta insurmontabila cu gigantul Best Buy.


Industria electrocasnicelor este tot mai competitiva, si asta in mare parte datorita retailerilor online si site-urilor de licitatii.

Dar colapsul companiei The Sharper Image s-a produs si din cauza publicitatii negative a aparatului de purificat aerul "Ionic Breeze". Cand Consumer Reports a criticat produsul in 2003, retailerul a dat publicatia in judecata si a pierdut. Initial, The Sharper Image a dorit inchiderea a jumatate din magazinele sale, dar pe 29 mai un grup de lichidatori a achizitionat compania, anuntandu-si intentia de a o dizolva.