Aproape 43% dintre francezii cu venituri anuale de peste 50.000 de euro prefera sa isi petreaca timpul liber acasa, impreuna cu familia, arata un studiu al Mastercard Europe. Nu acelasi lucru il putem spune si despre romanul mediu (ale carui venituri nu depasesc 4.000 de euro pe an), dar care prefera sa isi petreaca vacantele fie in destinatii turistice din tara, fie in strainatate.
Doar 35% dintre romanii din mediul urban
aleg sa-si petreaca timpul liber acasa, potrivit unei cercetari realizate de
Daedalus Consulting la nivelul anului 2007. Mai mult, doar aproximativ 10%
dintre europenii instariti aleg o vacanta luxoasa in strainatate fata de 15% dintre
romanii cu salarii medii.
In acelasi timp, romanii nu sunt deloc
familiarizati cu economisirea, cu instrumentele electronice de plata sau cu
achizitia de bunuri via Internet. Potrivit celor doua studii citate mai sus,
35% dintre europeni au tendinta de a plasa bani in instrumente de economisire
de tip bancar fata de numai 15% dintre romani. Aproximativ 70% dintre europeni
folosesc un card de credit pentru cumparaturi fata de numai 30% dintre romani.
De altfel, potrivit datelor publicate din banci,
nici detinatorii de carduri nu le folosesc in numar prea mare pentru cumparaturi
direct din magazin. In medie, doar 25% dintre posesorii de carduri il folosesc
la POS-uri si nu la bancomate. In privinta utilizarii Internetului pentru cumparaturi
situatia este chiar mai evidenta in contextul in care doar 9% dintre romani
folosesc aceasta cale pentru cumparaturi fata de 50% dintre europeni.