Noul Renault Megane A- schimbari putine, diferente majore

Marti, 02 Mai 2006, ora 13:18
1036 citiri

Anul acesta Renault a adus in Romania noul Megane,in fapt un face-lift realizat la jumatatea vietii, simultan cu introducerea in gama a unui nou motor.Desi schimbarile aparente sunt putine, imbunatatirile modelului fac din Megane o masina mai buna, mai confortabila si mai performanta.

In momentul prezentarii primelor imagini, comentariile tuturor au vizat schimbarile ce se puteau numara pe degete. Asta in fotografii. Drive-testul comparativ cu doua versiuni de motorizare ale caroseriei sedan, 1,5 dCi revizuit si 1.6 16v, a demonstrat insa ca, dincolo de cosmetica exterioara, dinamica si confortul masinii au cunoscut un salt usor de sesizat.

Exteriorul se remarca prin noile faruri, redesenate, mult mai moderne, care aduc dupa ele si un nou contur pentru grila radiatorului. Aceeasi schimbare s-a petrecut si la stopuri, care au capatat un aer mult mai modern. Si tot la exterior am fost placut impresionat de posibilitatea vopsirii integrale (bare, bandouri) in culoarea caroseriei, cu un efect elegant.

Interiorul versiunilor testate, intitulat potrivit prezentarii oficiale Privilege se distinge printr-o culoare bej rafinata, prezenta atat la nivelul tapiteriei de piele a scaunelor, la capitonajul usilor, cat si pe plansa de bord, inclusiv pe consola centrala. Aceasta din urma a ramas neschimbata in ceea ce priveste aspectul, fiind preluata intre timp si de noul Clio, in schimb cadranele indicatoare au suferit mici ajustari estetice si functionale.

Din punct de vedere dinamic, imbunatatirile aduse sasiului si suspensiilor au efect direct asupra comportamentului masinii, in timp ce gama de motoare se bucura de un nou membru al familiei, 2.0 dCi 150 CP. Chiar daca acesta nu este disponibil inca la noi, recomandam cu caldura motorul 1.5 dCi de 105 CP, revizuit din versiunea ce genera 100 CP. Dincolo de adaptarea sa la normele Euro 4, motorul a primit un plus de 40 Nm la valoarea cuplului maxim, lucru care se simte imediat, perechea pe care o face cu cutia manuala in 6 trepte fiind una de succes. Cealalta versiune testata, 1.6 16 v, de 110 CP, nu a suferit modificari majore si nu se ridica la nivelul celei diesel din niciun punct de vedere, cu puncte serioase pierdute la capitolul consum urban.

Dotarile cunosc si ele imbunatatiri, senzorii de parcare fiind un exemplu in acest sens, alaturi de filtrul de carbon sau CD player MP3, toate la un loc facand din Megane Sedan o masina mai confortabila.

ABONAMENTE

www.directnews.ro - Topul stirilor zilei