Piata bunurilor de larg consum a crescut cu 18% in T1

Miercuri, 01 Iulie 2009, ora 12:35
1018 citiri
Piata bunurilor de larg consum a crescut cu 18% in T1

Piata bunurilor de larg consum si-a pastrat in primul trimestru al anului cresterea de 18% fata de perioada similara a anului trecut, influentata atat de un pret mai mare cu 10% platit de gospodarii, cat si de un cos de cumparaturi mai bogat cu 7%, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, potrivit Newsin.

"Chiar daca au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, consumatorii nu si-au diminuat consumul unor categorii precum produsele lactate, pastele fainoase sau cafeaua. Daca ne referim la produsele non-alimentare de baza (detergenti, pasta de dinti, sampon etc) acestea au fost cumparate mai rar, dar cantitatea achizitionata la un act de cumparare a fost mai mare cu 6,5%", potrivit studiului GfK.

In Bucuresti, consumul de bunuri de larg consum se situeaza in continuare pe un trend ascendent, consumatorii cei mai sensibili la cresterea preturilor fiind cei localizati in Moldova.

De asemenea, consumatorii s-au orientat din ce in ce mai mult catre alte formate ale comertului modern fiind atrasi si de ofertele speciale, astfel ca supermarketurile de cartier, dar si magazinele traditionale au fost cele mai afectate de criza, inregistrand volume in usoara scadere fata de perioada precedenta.

Printre familiile cele mai afectate de cresterea preturilor pentru toate categoriile de produse se numara cele cu un venit mic sau mediu si varsta capului familiei cuprinsa intre 40 - 49 ani.

Totodata exista si familii care, chiar si in actualul context economic, consuma mai mult. Ele sunt caracterizate prin venituri mari, iar capul familiei are studii universitare.

Studiul Gfk se bazeaza pe datele obtinute prin intermediul cercetarii continue de tip panel de gospodarii. Esantionul este format din 2.200 de gospodarii si este reprezentativ la nivel national.

GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008. Grupul GfK detine 130 de reprezentante, birouri si participari active in peste 90 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. 

 

Prețuri de Mamaia în Vama Veche. Cât costă să mănânci și să te cazezi de 1 Mai: ”Gradul de ocupare depășește 90%”
Prețuri de Mamaia în Vama Veche. Cât costă să mănânci și să te cazezi de 1 Mai: ”Gradul de ocupare depășește 90%”
Românii se pregătesc pentru vacanța de 1 Mai și de Paște. Hotelierii de pe litoral, de la Vama Veche, se laudă că rezervările s-au epuizat deja. Distracția va începe din 26 aprilie,...
Cât costă iepurașul de ciocolată pentru Paște în România față de Marea Britanie: ”Românul e cel mai hapsân comerciant”
Cât costă iepurașul de ciocolată pentru Paște în România față de Marea Britanie: ”Românul e cel mai hapsân comerciant”
De trei ani, prețurile continuă să crească într-un ritm amețitor. Salariile și pensiile, mai puțin. La nivelul UE, țara noastră e pe primul loc la inflație. Inclusiv comparativ cu...
#bunuri, #consum, #consumatori, #preturi, #supermarketuri , #Romania