Reintoarcerea la electrocasnice. Retailerii isi revin

Miercuri, 11 Mai 2011, ora 16:41
2943 citiri
Reintoarcerea la electrocasnice. Retailerii isi revin

Dupa caderea de 40% din 2009, piata de electrocasnice da semne de revenire. Nu s-a ajuns inca la volumele dinainte de criza, dar semnele sunt optimiste. Vezi cum arata afacerile celor trei mari retaileri: Altex, Domo si Flanco.

Vanzarile de electrocasnice si-au continuat declinul si anul trecut, ajungand la 1 miliard de euro, in scadere cu 15% fata de 2009, conform unui studiu Gfk Romania. Cei mai mari vendori estimeaza ca anul acesta piata va creste cu aproximativ 10%.

Altex ramane pe primul loc

Lantul condus de Dan Ostahie a terminat anul 2010 cu o cifra de afaceri de 195 de milioane de euro, cresterea fata de 2009 fiind de 7%, conform datelor publicate de companie.

Altex nu a facut estimari referitoare la afacerile pe 2011.

Oficialii companiei considera ca piata romaneasca de electronice si electrocasnice este in continuare foarte imprevizibila.

Evolutia acesteia este foarte strans legata de declinul pietei imobiliare si de masurile de austeritate luate de Guvern.

"Dificultatile de ordin financiar si de siguranta a locului de munca care s-au instalat din trimestrul II al anului 2010, alaturi de cresterea TVA din luna iulie, au accentuat considerabil inhibitia consumatorilor in ceea ce priveste achizitionarea, devenind o tendinta generala pe piata bunurilor de consum", se arata in comunicat.

Astfel, alte piete care au fost afectate de acesti factori sunt cele ale mobilei si bricolajului.

"Daca in anul 2009 am avut mai curand o tendinta de amanare a achizitiei, in anul 2010 am avut o scadere clara, datorata in primul rand renuntarii pentru moment sau achizitionarea unor produse mai ieftine.

Credem ca ne vom bucura de o crestere reala a pietei numai atunci cand creditul de consum va redeveni atractiv", precizeaza Dragos Sarbu, Director Vanzari si specialist in credit de consum in cadrul Altex.

In acest moment, retailerul opereaza 89 de magazine, dintre care 13 sunt Media Galaxy.

Domo asteapta cresteri in 2011

Principalul concurent al Altex, Domo, a terminat anul trecut cu o cifra de afaceri de 180 milioane de euro, cu 15 milioane mai mica decat a lantului lui Ostahie.

Pentru anul in curs, lantul fondat de Lorand Szarvadi, asteapta o crestere a afacerilor, semn ca piata isi revine. Astfel, vanzarile companiei ar trebui sa ajunga la 200 de euro la sfarsitul lui 2011, cifra apropiata cu cea din 2008.

Flanco si-a crescut cota

Lantul Flanco, al treilea jucator din industrie, a reusit in 2010 sa-si creasca cota de piata pana la 10% si estimeaza ca va ajunge la 11% pana la jumatatea anului.

"Performanta de a atinge cea mai mare cota de piata din ultimii 4 ani, in ciuda faptului ca suprafata de vanzare este acum cu 35% mai mica decat in anul 2008 si cu 25% mai mica decat in anul 2009, demonstreaza ca noua strategie de business Flanco este cea corecta", a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.

"Ne propunem pentru viitorul imediat mentinerea tendintei de crestere a cotei de piata, printr-o dezvoltare organica, dar si prin extinderea retelei actuale de magazine", mai spune Olteanu.

#altex, #domo, #electrocasnice , #electronice , #flanco, #magazine altex, #magazine electrocasnice, #retaileri electrocasnice , #Romania