Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii cumpara aparate foto si electrocasnice de larg consum

Romanii cumpara aparate foto si electrocasnice de larg consum

Piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 307 milioane de euro in primul trimestru, cu 10,7% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand crestere pentru prima data in ultimii doi ani, aproape toate sectoarele fiind pe plus, potrivit unui studiu GfK Temax, preluat de Mediafax.

Sectoare precum foto si electronicele de larg consum si-au confirmat evolutia incurajatoare de la sfarsitul anului trecut, in timp ce IT-ul a avut un trimestru excelent, cu o crestere de peste 25%, potrivit unui comunicat al GfK. 

Vanzarile de electrocasnice mici au crescut de asemenea in primele trei luni ale acestui an, cu 6,5%, in timp ce electrocasnicele mari si sectorul telecom au avut vanzari relativ stabile. Piata echipamentelor de birou continua sa intampine dificultati, inregistrand din nou o scadere, de peste 20%.


Valoarea totala a pietei foto in primul trimestru a fost de noua milioane de euro, in conditiile in care vanzarile de camere digitale au avansat cu 28,6%.


Pentru prima data in mai mult de doi ani si dinamica trimestriala a vanzarilor din sectorul IT a fost una pozitiva, valoarea vanzarilor fiind cu 26% peste cea din intervalul corespunzator al anului trecut. Principalul declansator al cresterii a fost inca o data segmentul computerelor portabile, ajutat si de o rata de penetrare nationala scazuta. 


Vanzarile din sectorul IT au ajuns la 101 milioane de euro.


Pe sectorul electronicelor de larg consum vanzarile au crescut cu aproximativ 15%, ajungand la un total de 65 milioane de euro.


"Dintr-un punct de vedere, considerand faptul ca electronicele au incheiat anul 2010 cu evolutii pozitive datorita imbunatatirii graduale a vanzarilor trimestru cu trimestru, se poate presupune ca piata iese din recesiune. Totusi, trebuie amintit faptul ca intreaga piata este ridicata de vanzarile de televizoare cu ecran plat", se mentioneaza in comunicat.


Piata de electrocasnice mici a atins 23 milioane de euro, tendinta pozitiva mentinandu-se pentru toate produsele din aceasta categorie, cu un avans de doua cifre in cazul aparatelor de coafat parul, a celor pentru prepararea bauturilor calde, a celor de ras pentru barbati, de tuns si fierbatoarele.


Primul trimestru din 2011 a fost unul stabil, pentru piata electrocasnicelor mari, in termeni de vanzari, atingand aceeasi valoare ca anul trecut, respectiv 59 milioane de euro, insa unul dintre factorii care au contribuit la aceaste rezultate a fost cresterea TVA-ului de anul trecut. 


Masinile de spalat au fost produsele care au performat cel mai bine in acest trimestru, dominand cu ratele lor de crestere sectorul electrocasnicelor mari. Aragazurile au fost produsele cu cele mai slabe rezultate, inregistrand totodata si cea mai mare scadere in cadrul sectorului. Cauza se refera in principal la o reorientare a preferintelor consumatorului catre produse mai noi si mai atractive cum ar fi aparatele de gatit incorporabile.


Printre segmentele care au avut scaderi ale vanzarilor se remarca cel al dispozitivelor de telecomunicatii (telefoane mobile si smartphone-uri), care au atins 41 milioane de euro, mai putin cu 1,5% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2010. 


In acelasi timp, vanzarile in unitati pentru aceste dispozitive au scazut si mai mult decat cele in valoare din cauza declinului de pe piata telefoanelor mobile. Unul dintre motivele pentru aceasta scadere il reprezinta rata de penetrare pentru aceasta categorie, care este mai mare decat cea a oricarei alte categorii monitorizate de GfK TEMAX. 


Scaderea in valoare este mai mica decat scaderea in unitati datorita cresterii continue a ponderii smartphone-urilor, ceea ce a crescut pretul mediu de achizitie in sectorul telecom. Vanzarile de smartphone-uri cresc rapid, castigand gradual cota de piata in detrimentul telefoanelor mobile si dublandu-si vanzarile in unitati fata de trimestrul anterior. 


Si piata de imprimante si multifunctionale se mentine in primul trimestru al anului 2011 pe un trend negativ, cu o scadere de 23,3%, la 8 milioane de euro. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1047 ori