Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii vor reduce consumul de tigari si alcool, nu si pe cel al alimentelor de baza

Romanii vor reduce consumul de tigari si alcool, nu si pe cel al alimentelor de baza

Romanii sunt pesimisti in privinta acestui an si intentioneaza sa scada cheltuielile pentru anumite categorii de produse, cele mai drastice reduceri vizand tigarile, alcoolul, hainele si electronicele, in vreme ce consumul alimentelor de baza va ramane constant. 

Pe de alta parte, cheltuielile cu intretinerea casei chiar ar putea creste, potrivit unui studiu realizat in februarie de compania 360insights, pe baza centralizarii raspunsurilor a 800 de persoane, femei si barbati, intre 16 si 64 de ani, din mediul urban, informeaza Mediafax.

"Cele mai drastice masuri par a fi luate de fumatori, peste patru din zece fumatori spunand ca vor sa reduca aceasta cheltuiala, unu din acesti patru intentionand sa renunte de tot la fumat, pe cand ceilalti trei din patru isi propun sa fumeze mai rar sau sa cumpere marci mai ieftine.


Si reducerea consumului de alcool apare ca un plan major pentru acest an, aproape patru din zece consumatori hotarand sa cheltuiasca mai putin pe astfel de produse, in acest an", se arata in studiul 360insights.


Printre produsele si serviciile pentru care romanii isi vor micsora bugetul se numara si accesoriile vestimentare (haine si incaltaminte), dar si amenajarile pentru casa, achizitionarea de electronice sau electrocasnice.


"In plus, si petrecerea timpului liber va suferi modificari, oamenii alegand sa rareasca momentele de distractie sau relaxare si planuind sa mearga mai rar in restaurante, cluburi, sau la teatru", declara Manuela Danila, Senior Researcher in cadrul 360insights.


Pe de alta parte, din cosul de cumparaturi cu produse alimentare, romanii nu intentioneaza sa reduca alimentele de baza.


Astfel, fructele si legumele, produsele lactate, cele de panificatie sau carne, precum si apa imbuteliata nu vor suferi mari reduceri, majoritatea intentionand sa isi mentina consumul similar cu cel din anul 2009.


Printre produsele din categoria alimentelor care vor fi cumparate "cu mai multa chibzuinta" se numara sucurile imbuteliate, dulciurile si intr-o masura mai mica si cafeaua.


Reduceri de mica anvergura caracterizeaza produsele farmaceutice sau produsele dedicate copiilor, pentru cele din urma 16% dintre parinti estimand ca in acest an bugetul alocat ar putea chiar sa creasca.


"Cheltuielile cu intretinerea casei, incluzand facturile de electricitate, apa sau gaz sunt de asemenea considerate vitale traiului de zi cu zi si romanii nu cred ca vor reusi sa faca mari reduceri in acest domeniu.


Mai mult, 17% preconizeaza ca in acest an sa cheltuiasca mai mult decat in 2009, nefiind neaparat o intentie personala de a creste aceste cheltuieli, ci mai degraba o estimare facuta gandindu-se ca va creste pretul utilitatilor si prin urmare si valoarea facturilor de platit", se mai arata in analiza.


Studiul a fost realizat de catre 360insights, companie de servicii integrate de cercetare si consultanta de marketing.


Rezultatele au fost obtinute pe baza centralizarii raspunsurilor a 800 de persoane, femei si barbati, intre 16 si 64 de ani, din mediul urban, date culese in luna februarie a acestui an. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1167 ori
Citeste mai multe despreromani consum tigari alcool alimente