Vanzarile Ikea Romania au scazut cu 9% in 2009, fata de 2008

Miercuri, 13 Ianuarie 2010, ora 15:23
1297 citiri
Vanzarile Ikea Romania au scazut cu 9% in 2009, fata de 2008

Retailerul de mobilier si accesorii pentru casa IKEA, situat in Zona Comerciala Baneasa, a vandut in anul 2009 circa 10 milioane de produse, cu o valoare totala de 349,24 milioane lei, in scadere de 9% fata de perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2008, potrivit datelor furnizate miercuri de companie si preluate de NewsIn.

Aproximativ 60% din produsele vandute in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2009 au fost produse de mobilier, restul reprezentand produse de accesorii si decoratiuni.

Potrivit IKEA, cele mai bine vandute produse de mobilier au fost corpurile de bucatarie, fotoliile si taburetele, combinatiile de dulapuri si sistemele modulare de biblioteca.

Dintre accesoriile si decoratiunile pentru casa, cele mai vandute au fost produsele din familia IKEA 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), becurile economice, pernele si pilotele.

De asemenea, potrivit companiei, in anul 2009, IKEA a avut 2,52 milioane de vizitatori, in usoara scadere fata de 2008.

"In ciuda usoarei scaderi a numarului de vizitatori si a celui de produse vandute, magazinul din Bucuresti se mentine in prima treime in topul magazinelor IKEA din lume in privinta vanzarilor inregistrate in 2009.

Am observat inca din primele luni ale lui 2009 o tendinta resimtita pe plan global: un comportament tot mai precaut al consumatorilor, pe fondul a ceea ce noi numim <<o criza de incredere>> in stabilitatea propriilor venituri in actualul context economic global.

Cei care au investit in mobilier si accesorii pentru casa in aceasta perioada au fost cei care si-au planificat din timp astfel de achizitii.

Asa se explica cresterea cu peste 50% a numarului de corpuri de bucatarie FAKTUM vandute.

Faptul ca vanzarile totale au scazut cu un procent mai mic decat numarul vizitatorilor sau decat cel al produselor vandute inseamna ca s-au cumparat mai putine produse, dar la valoare mai mare, confirmand tendinta de cumparaturi planificate si mai putin la impuls", a declarat Retail Manager IKEA Romania, Cornel Oprisan. 

#vanzari, # ikea, # scadere , #Romania