Companiile viitorului vor avea energie facuta "in casa"

Joi, 17 Martie 2011, ora 11:46
1671 citiri
Companiile viitorului vor avea energie facuta "in casa"

Fiecare companie este una de energie. Daca nu este inca, precis va deveni curand. Peste 10 ani, va fi neobisnuit pentru o companie sa functioneze fara un departament de energie si sustenabilitate asa cum este neobisnuit pentru o companie sa ii lipseasca acum departamentul de HR. Mai mult, o astfel de companie fara cunostinte de gestionare a energiei va avea sanse mari sa guste otrava falimentului, potrivit Forbes. 

O companie plateste pentru energia necesara intre 5 si 20% din cheltuielile totale.

Si totusi, multe dintre companii nu inteleg foarte bine pe ce se duc banii si cum pot face ca banii trimisi in aceasta directie sa fie mai putini.

Este ca si cum un individ ar merge la supermarket si ar cumpara un cos gata umplut cu alimente, fara sa stie ce alimente contine si cat costa fiecare.

Intr-o perioada in care preturile produselor vor creste mai mult ca sigur, este o politica falimentara.

Pe de alta parte, nici macar nu exista un motiv bine intemeiat pentru o companie sa astepte 10 ani pentru a-si regandi strategia de energie.

Cu cat e mai aproape momentul in care va invata sa optimizeze consumul de energie, sa gaseasca cele mai bune surse si poate chiar sa o produca in-house, cu atat mai bine.

Punct, si de la capat

Fiecare companie si-a gandit deja strategia de business, de resurse umane, de riscuri si asa mai departe.

Niciuna dintre aceste strategii nu cuprinde un punct pentru consumul energetic, ca sa nu mai vorbim de celelalte resurse, cum ar fi apa sau pamantul detinut.

Ideea de management al energiei nu este una noua. Noua este includerea posibilitatii de a crea energie, in interiorul companiei.

Companiile pot deveni producatori de energie pentru uzul propriu, prin dotarea acoperiselor cu panouri solare, prin instalarea morilor de vant in curtea companiei sau prin folosirea microturbinelor.

Dar petrolul?

Pe langa reducerile de cheltuieli, strategiile de sustenabilitate au scopul de a tine operatiunile companiei in picioare atunci cand celelalte surse de energie cedeaza.

Poate fi vorba de o pana de curent sau de o crestere fara precedent a pretului la energia furnizata din afara. Nu trebuie uitat ca in urmatorii treizeci de ani, populatia globala va ajunge la 9 miliarde.

Astazi, 1,5 miliarde de oameni nu au acces la electricitate, iar un miliarde de oameni au acces limitat.

Pe masura ce oamenii vor dori un stil de viata mai comfortabil, consumul va creste considerabil.

Asadar, chiar daca rezervele de hidrocarburi nu se eupizeaza imediat, cererea globala de energie va creste prea rapid pentru a fi satisfacuta fara tensiuni geopolitice si fara presiune pe preturi.

Acest lucru se va resimti in cheltuielile companiilor din toata lumea.

Guvernele, alaturi de mediul privat, trebuie sa se gandeasca deja la o tranzitie de la carburanti fosili la energia verde.

Iata o provocare pentru urmatoarele doua generatii.

"Less is more"

In absenta unor politici guvernamentala care sa asigura pasul catre energia curata, prioritatea companiilor este gestionarea energiei, asa cum exista ea.

Corporatiile ar trebui sa constientizeze faptul ca, la baza, fiecare isi poate produce energia necesara.

Pe termen mediu si lung, se va reflecta in mod pozitiv si in profituri.

Ne aflam in fata dezvoltarii unui nou model care, la nivel corporatist, ar putea schimba ierarhiile, se mai arata in articolul publicat de Forbes.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#companie, #consumator, #energie, #energie verde, #pret energie electrica, #producator de energie, #sustenabilitate , #Stiri International