Un startup reinventeaza industria publicitatii. Popularitatea se dubleaza de la o luna la alta

Luni, 02 Iunie 2014, ora 13:45
2217 citiri
Un startup reinventeaza industria publicitatii. Popularitatea se dubleaza de la o luna la alta
Sursa foto: e-Marketingassociates

Niche, un startup fondat de doi tineri pe nume Darren Lachtman si Rob Fishman, a depasit 560 de milioane de fani, de aproape opt ori mai multi decat in urma cu sapte luni. Afacerea ajuta companiile sa desfasoare campanii media pe retele sociale, prin intermediul utilizatorilor.

Niche este pe val. A obtinut fonduri de finantare de 550.000 dolari, de la David Tisch (Box Group), Michael Kassan (MediaLink), Chris Altchek (PolicyMic), Bryan Goldberg (Bleacher Report/Bustle), John Alderman dar si de la prieteni. In plus, perpectivele sunt luminoase. Conform studiului Duke's Fuqua School of Business, investitiile in campaniile de marketing prin retelele de social media se vor dubla in urmatorii ani.

Cum functioneaza?

Niche reprezinta un nou tip de agentie de publicitate, care utilizeaza aplicatii analitice, prin care celebritatile de pe social media pot face campanii de marketing care vizeaza un vizeaza un anumit tip de utilizatori de social media.

Niche ofera creatorilor de continut, gratuit, posibilitatea de a agrega propriile conturi cu continutul postat pe retelele de social media. Niche asigura si un serviciu de analiza al continutului, astfel incat fiecare sa poata vedea ce tip de continut a atras cea mai mare audienta. Mai exact, aduce venituri acestora prin participarea la campanii de marketing.

Princiaplii creatori de continut ai Niche. Sursa foto: Niche.

De asemenea, marketerii companiilor pot vedea care sunt cei mai urmariti utilizatori ai Niche, fie pe o anumita retea de social media, fie pe toate si pot lua legatura cu creatori de continut si dezvolta campanii cu ajutorul Niche.

"Acestia isi impartasesc cunostintele, dar nu au o infrastructura traditionala de vanzari. Iar brandurile abia asteapta sa colaboreze cu acestia, dar nu stiu cum", a spus Fishman.

Insasi echipa Niche a devenit o vedeta a retelelor de socializare

Unul dintre creatorii de continut ai celor de la Niche, Robby Ayala, are 3,2 mlioane de fani pe retelele sociale, dar principala lui activitate este Vine, o aplicatie prin care sunt postate filme de sase secunde. La 23 de ani, el a renuntat la facultatea de Drept si s-a concentrat pe productia de filme prin aceasta aplicatie.

"Orice suma, de la o mie de dolari la cateva mii de dolari, in functie de brandul vizat, este o adevarata nebunie pentru un film de sase secunde", a declarat acesta pentru Reuters.

Totul a inceput la facultate, unde au realizat un film in care il imita pe Taylor Swift.

Fishman: Publicul, tot mai interesat de retelele de social media

"Publicul migreaza de la televiziune, film print, petrece mult timp pe Instagram sau pe Vine. Deci, pentru orice brand, indiferent daca este cunoscut sau mai putin cunoscut, este esential sa aiba o poveste, sa poata discuta cu cei interesati pe asfel de canale. Ceea ce facem noi este promovarea cu ajutorul celor mai buni creatori de continut, pentru a fi, in esenta, ambasadorii brandurilor, pentru a le ghida pe aceste canale, si pentru a ajuta la crearea de continut, care sa fie pe aceeasi lungime de unda cu publicul vizat", a declata Fishman, pentru Reuters.

Printre marcile cu care colaboreaza Niche se numara CBS Films, Relativity si Gap, dar si startpu-urile Lyft, Blue Apron si Handybook. O campanie a promovat filmul "The Family" al celor de la Relativity, iar o alta, prin care a fost promovat filmul Romeo si Julieta a atras sute de mii de utilizatori ai retelelor de social media, a precizat Fishman.

Niche s-a axat, initial, pe Vine, dar s-a extins pe toate principalele retele sociale majore. Darren Lachtman, co-fondatorul Niche, a spus ca echipa companiei considera Facebook si Twitter ca platforme pentru distribuirea si promovarea continutului si a adaugat ca Niche va aborda noi retele de social media, deoarec acestea devin semnificative.

#social media, #marketing social media, #niche utilizatori , #Stiri International