Marketing controversat: Unele restaurante din SUA deschid portile clientilor inarmati pentru a-si creste afacerile

Joi, 07 August 2014, ora 13:30
1266 citiri
Marketing controversat: Unele restaurante din SUA deschid portile clientilor inarmati pentru a-si creste afacerile
Sursa foto: Jamaica Observer

Tot mai multe restaurante independente din Statele Unite au inceput sa accepte clienti inarmati si chiar sa incurajeze portul de arma prin reduceri de preturi si alte beneficii, in incercarea de a castiga un avantaj in fata marilor competitori care sunt restrictivi, precum Chipotle Mexican Grill, Starbucks sau Sonic.

Astfel, restaurante cum ar fi Shiloh Brew & Chew din Maryville, au afise care anunta ca armele sunt binevenite. All Around Pizza and Deli din Virginia Beach ofera reduceri pentru clientii care detin arme, in timp ce The Cajun Experience din Leesburg gazduieste evenimentul "Second Amendment Wednesdays", spune The Wall Street Journal.

"Eu cred in dreptul de a purta arme, si ca un proprietar al unei mici afaceri, ce drepturi am eu sa nu le accept?", a spus Sharma Floyd, proprietarul Shiloh Brew & Chew. In luna mai, ea a postat un afis mic in fereastra restaurantului care arata ca "armele detinute legal sunt acceptate".

Cele mai multe state americane permit cetatenilor lor sa poarte arme in afara casei, fie ascunse, fie la vedere. Dar companiile private au pozitii diferite privind prezenta armelor de foc. Dupa ce a aparut sentimentul anti-arme ca urmare a incidentelor armate din 2012 din Newtown, Connecticut, unele afaceri au decis tocmai sa deschida portile armelor.

Starbucks a cerut clientilor sa nu poarte arme in unitatile sale

Anul trecut, Starbucks a cerut clientilor sa nu aduca arme in peste 12.000 din cafenele sale din SUA. In luna mai, Sonic, Chipotle si Chili's Grill & Bar au cerut acelasi lucru dupa mai multe demonstratii pro-arme, unde participantii au cerut dreptul de a purta armele in public.

Unii activisti care lupta pentru controlul armelor au caracterizat ca iresponsabile eforturile depuse de cei pro-arme. "Restaurantele isi protejeaza clientii impotriva fumului de tigara, asa ca este drept ca ei sa fie protejati si impotriva gloantelor", a spus Shannon Watts, fondatoarea "Moms Demand Action for Gun Sense in America", organizatie ce pune presiune pe marile companii pentru a adopta politici mai restrictive cu privire la arme.

Ce spun cei pro-arme

Sustinatorii armelor caraterizeaza astfel de preocupari ca fiind exagerate. "Proprietari de arme sunt politicosi si sunt responsabili cu armele de foc", a declarat Dave Workman, directorul de comunicare al unei organizatii care sustine posesia de arme.

Unii experti in politica armelor apreciaza ca numarul de restaurante pro-arme va creste, ca de altfel si numarul de lanturi mai mici care au o abordare opusa. Astfel, mai multe mici restaurante din Georgia au adoptat politici mai restrictive privind portul de arme, dupa ce a fost adoptata o noua lege de stat prin care cetatenii au dreptul sa poarte arme in unele baruri, de exemplu.

Restaurante care permit clientilor sa poarte arme in interior au precizat ca au avut parte de putine probleme privind armele de foc.

"Cei mai multi care vin la noi sunt responsabili si tin armele in toc", a declarat Jay Laze, proprietarul All Around Pizza&Deli. Anul trecut, Laze a inceput sa ofere reduceri de 15% clientilor care detineau legal arme. "A fost bine pentru afacere si speram ca am educat oamenii in legatura cu al doilea amendament si cu dreptul de a le purta".

Bryan Crosswhite, proprietarul The Cajun Experience, care ofera reduceri de 10% in fiecare miercuri posesorilor de arme a spus ca, de asemenea, nu a avut mari probleme cu armele, adaugand ca niciodata nu va servi alcool clientilor care au armele la vedere. Cu unele ocazii, a spus el, clientii au folosit restaurantul pentru a-si prezenta armele. "Am aparut un tip cu un AR-15", a spus el. "I-am spus sa plece acasa."

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#SUA arme, #arme restaurant , #Stiri International