Pariul cu gusturile generatiei tinere: Retailerii de haine, supusi testului originalitatii

Miercuri, 10 Septembrie 2014, ora 16:00
1499 citiri
Pariul cu gusturile generatiei tinere: Retailerii de haine, supusi testului originalitatii
Sursa foto: Reuters

Mutatia radicala in materie de moda casual a generatiei nascuta intre 1977 si 2000 supune la test industria de retail haine din intreaga lume. Iesiti din sabloanele adoptate de catre parintii si fratii lor mai mari, tinerii "milenaristi" cum sunt numiti cei cu varsta intre 15-37 de ani sunt dispusi sa cheltuie mai mult pentru un look personal. Iar gusturile lor creaza brese largi in randul retailerilor de haine, obisnuiti cu sablonizarea indivizilor din clasa medie de acum doua decenii si mai bine.

"Nu cumpar orbeste ceea ce este expus in magazine. Nu vreau sa port un singur brand. Nu am de gand sa devin un stereotip", isi explica strategia de shopping Alison LePard, o studenta de 19 ani din Wellesley, Massachusetts. Ca ea mai sunt inca 80 de milioane de cumparatori americani aflati in cautarea unei identitati vestimentare proprii. Iar pretentiile acestora pun in dificultate marile magazine de haine de pe continentul nord-american, observa reporterii agentiei Reuters.

Afirmarea identitatii costa

Studiile de piata efectuate pana acum indica o tendinta din partea generatiei milenariste de a aloca sume mai mari pentru definirea identitatii prin intermediul hainelor si accesoriilor. Barbatii noului mileniu cheltuiesc de doua ori mai multi bani pe creionarea unui stil propriu decat o faceau predecesorii lor, in timp ce femeile aduc venit cu o treime mai mare in piata, fata de bugetul risipit in acelasi scop de memele lor. Valoarea integrala a pietii de retail de haine din Statele Unite este de 600 de miliarde de dolari si ar putea ajunge la 1400 de miliarde in 2020, conform estimarilor facute de consultantii de la Accenture.

O bogatie pe care marile magazine specializate in comertul de haine risca sa o scape printre degete din cauza neconcordantei existente intre gusturile clientelei si marfa de tip "uniforma" prezenta pe rafturi.

Alerta fashion

Gusturile noii generatii sunt atat de alarmante incat companiile se pregatesc sa faca schimbari majore, incepand de la reclame si mergand pana la logo-uri. "Acesti tineri nu mai au de gand sa fie imaginea unui brand. Individualitatea lor se exprima prin adoptarea unor stiluri personale in infatisarea de zi cu zi", a declarat un purtator de cuvant al Abercrombie. Compania a fost nevoita sa isi schimbe recent abordarea traditionala, extinzand linia de tinute feminine cu modele originale si variate dedicate grupei de varsta 16-22 de ani. Aceasta, dupa ce scaderea ingrijoratoare a vanzarilor i-a bagat in priza pe executivii Abercrombie.

Aeropostale si-a adaptat noile reclame pentru a include termenii "autentic, emotionant si relevant" in mesajele indreptate catre cumparatori, iar H&M si Gap lucreaza la strategii similare pentru a-si pastra clientela. Mall-urile sunt si ele in alerta. In Indianapolis, de exemplu, Simon Property Group crede ca gasit cheia catre inima si portofelul clientilor pretentiosi: unicitatea. "Sa nu arati ca toti ceilalti este tot ceea ce sta la baza activitatii noastre", afirma Chidi Achara, responsabilul cu promovarea SPG.

Nu toti marii comercianti de haine au reusit insa sa si adapteze politica la gusturile noului val de clienti. Vanzarile nu au inregistrat o crestere in luna august, conform statisticilor Departamentului de Comert al Statelor Unite, iar reactia intarziata a unor retaileri poate crea o bresa importanta in acest sector.

Mai bine informati

Internetul si evolutia spectaculoasa a dispozitivelor smart au creat o generatie mai bine informata, chiar daca 75% dintre cumparaturile facute de membrii acesteia se ac tot in mod clasic. Circulatia rapidaa informatiei a dezvoltat insa gusturile generatiei milenariste, reprezentantii acesteia dezvoltand un simt propriu in asortarea diverselor elemente vestimentare si a accesoriilor, bazat in special pe informatiile culese rapidde pe retele de socializare, sustin analistii.

#generatia noului mileniu, #tendinte moda, #moda sablon, #haine tip uniforma, #gusturi individuale, #stil personal, #retaileri haine Statele Unite , #Stiri International