Retailul online are o noua arma: Aplicatiile pentru recunoasterea hainelor

Marti, 02 Septembrie 2014, ora 08:34
2328 citiri
Retailul online are o noua arma: Aplicatiile pentru recunoasterea hainelor

Magazinele online incearca sa atraga cat mai multi cumparatori de imbracaminte si introduc in aplicatiile pentru mobile o functie care permite reconasterea de imagini. Saptamana trecuta, Zalando, retailer berlinez de imbracaminte, a testat aceasta functie din aplicatia sa mobila, prin care recomanda utilizatorilor produse asemanatoare cele vazute pe strada, de exemplu, acestia trebuind sa trimita o simpla fotografie.

Compania, cel mai mare retailer online din Europa, este concentrata pe imbracaminte si incaltaminte. A avut o evolutie rapida in cei sase ani de la aparitia sa, iar in piata sunt informatii despre lansarea unei oferte publice spre sfarsitul anului, scrie The Wall Street Journal.

Testele cu noua functie au fost facute pe piata germana. "Algoritmul cauta modele si culori pe care sa isi bazeze recomandarea", a spus Carolin Kuhnel, oficial al companiei. Functia apeleaza la caracteristici specifice aplicatiilor care identifica melodiile, cum ar fi Shazam, dar si ale celor folosite in moda, cum este Asap54, care compara fotografiile cu cele pe care le are deja in baza sa. Si cei de la Amazon au adaugat in magazinul lor online o noua functie de recunoastere a imaginilor.

In testele facute, aplicatia celor de la Zalando a functionat destul de bine. Recomandarile facute de aceasta au fost asemanatoare cu cele din fotografiile trimise de utilizator, insa problema a fost la panataloni, si aici deoarece la acest articol, croiala este mai importanta decat culoarea, iar aplicatia a trimis o multime de sugestii aleatoare.

Deocamdata, compania nu a putut sa precizeze cati clienti estimeaza ca vor folosi aplicatia ce le permite sa gaseasca hainele pe care le cauta. "Vrem sa vedem modul in care clientii nostri folosesc noua caracteristica: va fi pentru un impuls pentru cumparare sau doar o idee pentru un nou articol?", a spus Kuhnel.

Mobilele inca nu se bucura de acelasi succes in cumparaturile online, ca tabletele si PC-urile

Magazinul online al celor de la Zalando are circa 100 de milioane de vizitatori unici pe luna, iar noua versiune va fi lansata in cursul acestei luni.

Peste 40% din traficul de pe magazinul online al celor de la Zalando a provenit de pe mobil, aceste terminale fiind din ce in ce mai des folosite, insa oficialii companiei germane nu au putut preciza cati dintre clientii lor fac cumparaturi de pe mobile. Conform unor surse din piata, germanii de la Zalando au o rata a conversiei de pe mobile foarte ridicata, de circa 5% din totalul tranzactiilor.

Aceasta arata, totusi, ca in Germania, care este una dintre cele mai importante piete pentru cei de la Zalando, clientii inca nu vor sa foloseasca telefoanele inteligente pentru a face cumparaturi, in primul rand ca urmare a temerilor legate de securitate, dar si din cauza ecranului prea mic, conform unui studiu realizat de guenstiger.de. In acelasi timp, din studiu reiese ca 60% dintre germani au cumparat cel putin un articol de pe tableta sau PC.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#magazin online, #aplicatii magazin online , #Stiri International