Sapte sfaturi pentru succes in sezonul cadourilor. Campania de marketing se construieste de pe acum

Joi, 07 August 2014, ora 08:45
1116 citiri

Multe companii vor ca produsele lor sa fie prezente in cataloagele pentru cadourile de sarbatori, publicatii care incep sa apara odata cu venirea toamnei.

De asemenea, companiile au constatat ca vanzarile sunt majorate semnificativ prin prezenta produselor lor in aceste ghiduri, intr-un moment important al anului. BusinessWeek a discutat cu cativa specialisti pentru a obtine cateva sfaturi pentru o campanie de marketing reusita.

Alege publicatia potrivita

Daca se colaboreaza cu companii care ofera servicii de relatii publice sau consultanta in marketing, aceastea au deja o baza de date cuprinzatoare cu contacte din media. Daca se lucreaza pe cont propriu, atunci poate fi util un serviciu care ofera datele necesare, cum este Cision, care permite gasirea calendarelor editoriale ale publicatiilor, conform lui Heather Atherton, presedintele Atherton Public Relations.

In aceste calendare sunt anuntate ce subiectele vor fi acoperite in diferite publicatii, impreuna cu datele de contact necesare. Astfel de servicii ofera companiilor posibilitatea de a colecta cat mai multe informatii.

Nu te adresa doar clientilor obisnuiti

Desigur, aparitiile sunt negociate cu editorii revistelor sau site-urilor care, de obicei, fac recenzii pentru produse similare. Insa trebuie tinut cont de faptul ca multe persoane care nu sunt, de obicei, clientii obisnuiti ai unei companii, pot fi in cautare de idei de cadouri.

De exemplu, cititoarele unei reviste pentru femei nu sunt interesate noua luni pe an de gadgeturile destinate barbatilor, insa daca sunt in cautarea unui "cadou pentru tata" sau "cadou pentru sot", s-ar putea sa se potriveasca perfect.

Alege o campanie pe masura

Compania trebuie sa urmareasca reactia celor de publicatiile vizate la informatiile transmise prin comunicatele de presa. "Mesaje scurte si cuprinzatoare, cu informatii detaliate langa semnatura, sunt un pariu sigur", a spus Joel Andren, cofondator si director executiv la compania de software PressFriendly.

Sfatul sau: mesajul trebuie sa includa una sau doua propozitii cu descrierea produsului, pretul pentru perioada vizata si informatii despre cum poate fi cumparat.

Imagini incluse

Un catalog de cadouri trebuie sa includa fotografii reprezentative. "Asigurati-va ca aveti pregatite fotografii cu rezolutie mare", a spus Atherton. "Editorul nu va astepta sa obtineti una de la producator. Vor alege alt produs". Andren recomanda ca fotografia sa nu fie atasata mesajului, ci sa fie disponibila printr-un link de unde poate fi descarcata.

Fii gata sa trimiti mostre

Daca un editor vrea sa scrie despre produs, cel mai probabil va vrea sa-l testeze mai intai. Andern recomanda companiilor sa detina mostre pe care sa le trimita editorilor imediat ce primesc solicitari.

Fii creativ

Trebuie gandit modul in care sunt organizate aceste cataloage de cadouri. Adesea, sunt grupate in categorii, cum ar fi "articole sub 25 dolari" sau "cadouri pentru bucatarul din tine". Specialisti recomanda sa fie sugerate moduri in care produsele se pot potrivi in aceste categorii, ceea ce va face munca editorului mult mai usoara.

Nu renunta

Daca nu este pregatita inca o campanie, nu trebuie sa se renunte la ea. Nu va fi neaparat prea tarziu daca prezentarea va fi publicata in ziare sau pe site-uri peste cateva saptamani sau luni, publicatiile au de multe ori termene limita ce se prelungesc.

De asemenea, comunicatele de presa pot fi postate pe site-ul companiei si se poate lua in considerare si expedierea acestora prin diferite servicii, cum ar fi PR Newswire. Chiar daca nu vor fi descarcate pentru publicare, "prezenta comunicatului pe Internet va ajuta la optimizarea pe motoarele de cautare si va scoate compania in fata pe Google", a mai spus Atherton.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#campanie marketing, #produse marketing , #Stiri International