Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Erdogan vrea un portavion facut in Turcia si s-ar putea sa-l aiba in scurt timp

Erdogan vrea un portavion facut in Turcia si s-ar putea sa-l aiba in scurt timp


Ankara are planuri mari in privinta dezvoltarii capacitatilor de productie a armamentului si tehnicii militare de provenienta locala, iar companiile din industria Apararii profita din plin de acest context favorabil.

Sectorul naval a cunoscut in special o dezvoltare rapida, dupa ce guvernul turc a crescut numarul comenzilor de nave de lupta catre contractorii locali, relateaza Defense News.

2016 a fost un an in care santierele navale din Turcia au livrat sau lansat 6 nave de lupta, incluzand corvete, transportoare sau nave de suport logistic.

De altfel, in ultimii 15 ani, Turcia a bifat 14 programe militare in domeniul constructiilor de nave, dupa cum anunta premierul Binali Yildirim. Tendinta este reflectata si de aparitia unor noi santiere navale, numarul acestora crescand de la 37 la 80, din 2003 si pana in prezent.

"Turcia este una din cele 10 tari din lume care poate construi nave de lupta. Tinta noastra este sa construim un portavion", a anuntat presedintele Recep Erdogan, la inceputul acestei luni.

Pana atunci insa, industria locala se pregateste sa dea drumul productiei de fregate de clasa I, nave la fel de versatile ca si corvetele, dar cu o putere mai mare de foc si un sistem mai modern de control.

Planul lui Erdogan de a concepe si construi un portavion 100% turcesc are sustinere din partea constructorilor navali din tara. "Suntem decisi sa punem in practica aceasta ambitie. Ministerul Apararii a sustinut, in ultimii ani, programele locale care au dus industria indigena din acest sector in punctul in care reprezinta un important exportator de tehnica militara", explica Orhan Gulcek, liderul unei asociatii a companiilor private din sectorul naval al Apararii.

Un punct forte in sustinerea ambitiilor prezidentiale il reprezinta TCG Anadolu, un vas construit sub licenta acordata de spaniolii de la Navantia si care reprezinta o versiune usor modificata a navei Juan Carlos, descrisa de spanioli "un portavion de dimensiuni reduse".

Licenta a costat 1 miliard de dolari, iar inginerii Navantia vor acorda asistenta in construirea navei TCG Anadolu si dotarea acesteia cu armament de productie locala.

TCG Anadolu poate lua la bord 12 aeronave de lupta F-35B si 12 elicoptere, iar autonomia vasului este de 9.000 de mile marine. Nava urmeaza sa intre in dotarea fortelor navale din Turcia in 2021.

Dezvoltarea industriei Apararii din Turcia demonstreaza ca Ankara vrea sa se impuna ca un actor important, din punct de vedere militar, atat in regiune, cat si in alte zone ale globului.

"Platformele navale si terestre s-au dovedit cele mai de succes produse ale industriei locale. Ambele sectoare au sansa de a se dezvolta, in conditiile in care guvernul turc achizitioneaza noi piese de echipament, iar regiunea tinde sa recurga la tot mai multe importuri de tehnica militara", considera un expert in securitate al unei companii londoneze prezente pe piata din Turcia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6143 ori

comments powered by Disqus