Turcii construiesc un canal intre Marea Neagra si Marea Marmara

Miercuri, 27 Aprilie 2011, ora 23:29
2994 citiri
Turcii construiesc un canal intre Marea Neagra si Marea Marmara

Turcia va construi un canal intre Marea Neagra si Marea Marmara care va descongestiona traficul in Bosfor si va transforma orasul Istanbul "in doua peninsule si o insula", a declarat, miercuri, premierul Recep Tayyip Erdogan, transmite Mediafax.

 

Canalul Istanbul va avea o lungime de 50 de kilometri, o latime de 150 de metri si o adancime de 25 de metri si va permite tranzitul a pana la 160 de nave pe zi, inclusiv tancuri petroliere mari, a spus Erdogan, adaugand ca planificarea lucrarilor va dura doi ani.


Erdogan a evitat sa faca o estimare a costului proiectului sau sa precizeze locatia canalului, afirmand ca aceasta va fi tinuta secreta, "pentru a se evita reactiile negative sau nedrepte", inainte de inceperea lucrarilor. Primarul Istanbulului, Kadir Topbas, a declarat, raspunzand unei intrebari din partea unui reporter, ca proiectul va costa peste 10 miliarde de dolari, iar constructia acestuia va dura opt ani.


Turcia incearca sa descongestioneze traficul prin stramtoarea Bosfor.

Administratia americana pentru informatii in domeniul energiei a calificat aceasta stramtoare drept una dintre cele mai aglomerate locuri din lume si unul dintre cele mai dificile rute maritime.


In 2009 circa 2,9 milioane de barili de petrol au fost transportate zilnic prin Bosfor, in scadere de la 3,4 milioane de barili in 2004, potrivit agentiei americane.


Scaderea a avut loc dupa ce Rusia a inceput sa exporte petrol prin porturile de la Marea Baltica, in loc de Marea Neagra.

 

 

Cele mai mari nave care navigheaza prin Bosfor in prezent sunt cunoscute sub numele de "suezmaxes", intrucat sunt cele mai mari vase care tranziteaza si canalul Suez, cu incarcatura maxima, de un milion de barili de petrol.


Canalul Istanbul va permite unor nave petroliere mari, cu o capacitate de doua ori mai mare, sa intre in Marea Neagra, fiind posibil sa scada astfel cererea pentru vase mai mici care sa transporte petrol rusesc.

 

"Daca acest canal va fi construit, iar infrastructura portuara din Marea Neagra se va dezvolta in consecinta, atunci navele mari vor putea absorbi volumul transportat de vase mai mici", a declarat Luis Mateus, analist la compania Riverlake Shipping din Geneva.

Peste Canalul Istanbul vor fi construite poduri si sosele, urmand sa fie flancat de hoteluri si imobile rezidentiale, a spus Erdogan, adaugand ca nu vor fi probleme de finantare.

"Turcia are nevoie de un proiect magnific, nebunesc, pana in 2023", a mai aratat premierul, referindu-se la cea de-a 100-a aniversare a declararii Republicii Turcia.

Cât câștigă românii în străinătate. Diaspora aduce aproape 3% din PIB
Cât câștigă românii în străinătate. Diaspora aduce aproape 3% din PIB
Statisticile oficiale arată că România are una dintre cele mai semnificative diaspore din UE, raportat la populația rezidentă a țării. Pentru fiecare patru persoane care locuiesc în...
#trafic maritim, #canalul marea neagra marmara canalul instanbul, #transporturi , #Turcia