CE sustine crearea spatiului feroviar european unic

Luni, 16 Aprilie 2012, ora 18:00
1747 citiri
CE sustine crearea spatiului feroviar european unic

Comisia Europeana si presedintia daneza organizeaza, pe 16 si 17 aprilie, o conferinta la Copenhaga, pe tema sistemului european de management al traficului feroviar, o etapa importanta catre un spatiu feroviar european unic.

In prezent, in Europa se afla in exploatare peste 20 de sisteme nationale de semnalizare si de control al vitezei, care nu sunt reciproc compatibile. Ineficientele tehnice respective constituie un obstacol major in calea pietei transportului feroviar de marfa, aflata in crestere rapida, in cazul careia cel mai mare potential il are traficul transfrontalier. De asemenea, ele reprezinta piedici in calea dezvoltarii unei retele europene de transport mai ample.

Comisia Europeana: Solutia este sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS)

ERTMS stabileste un standard unic pentru echipamentele de semnalizare in intreaga Europa, controland vitezele si incetinind trenurile daca este necesar. El le va permite trenurilor sa circule cu usurinta pe retelele nationale compatibile, fara intarzieri, verificari suplimentare sau "mici ajustari". ERTMS este un sistem modern de inalta performanta, care va crea un spatiu feroviar unificat.

"O mare parte din beneficiul ERTMS se va pierde daca sistemul este implementat in mod izolat de doar o singura tara. Statele membre au decis impreuna sa accelereze implementarea, drept care trebuie sa si actioneze impreuna. Toti trebuie sa conlucram daca dorim ca trenurile sa poata circula pe intreaga retea transeuropeana", a declarat Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei si responsabil cu transporturile.

Conferinta de la Copenhaga este un eveniment important care urmareste sa sporeasca interoperabilitatea cailor ferate europene, o etapa importanta in realizarea spatiului feroviar unic. Conferinta abordeaza obstacolele care trebuie depasite intai pentru a se putea obtine un serviciu transfrontalier eficient.

Noua versiune este asteptata in Danemarca si Elvetia

De asemenea, conferinta ofera ocazia de a prezenta o recomandare a Agentiei Europene a Cailor Ferate cu privire la modalitatile de imbunatatire a normelor tehnice pentru implementarea sistemului ERTMS. Aceasta va permite administratorilor de infrastructura sa castige eficienta si sa scada costurile atunci cand instaleaza ERTMS.

Noua versiune a ERTMS este asteptata in mod deosebit de Danemarca si de Elvetia, deoarece aceste doua tari au decis sa o utilizeze pentru a-si echipa intreaga retea in anii care vin.

"Agentia Europeana a Cailor Ferate si Comisia s-au angajat in 2008 sa prezinte aceasta noua versiune a specificatiei pana in 2012 si sunt foarte multumit sa constat ca am realizat acest lucru. Acum vom putea implementa ERTMS la nivelul intregii noastre retele, asa cum am planuit", a afirmat ministrul danez al transporturilor, Henrik Dam Kristensen.

Elvetia va plati 250 de milioane de euro pentru a-si echipa intreaga retea

Elvetia a semnat deja un contract pentru echiparea intregii sale retele pana in 2017, cu un cost total de 250 milioane de euro.

In Danemarca, problemele de semnalizare cauzate de administrarea infrastructurii genereaza aproximativ jumatate din toate intarzierile. Acesta este motivul pentru care implementarea ERTMS este inclusa in cadrul unui proiect mai amplu care are ca scop reinnoirea completa a sistemelor de semnalizare si management al traficului feroviar din Danemarca.

Proiectul include si alte elemente, precum reinnoirea aparatelor de cale si echiparea trenurilor. Investitia totala se ridica la 3,2 miliarde de euro pe o perioada de 12 ani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#spatiu feroviar unic, #spatiu feroviar unic UE, #conferinta UE spatiu feroviar , #UE