Comisia Europeana a cerut joi Frantei si Marii Britanii sa reduca tarifele impuse trenurilor care trec prin tunelul care traverseaza Canalul Manecii, considerate un obstacol in calea dezvoltarii traficului feroviar, inclusiv pentru cel de marfa.
"Tunelul de sub Canalul Manecii nu este utilizat la capacitate maxima din cauza preturilor excesive", a afirmat intr-un comunicat comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas, pentru a explica trimiterea acestui "aviz motivat", relateaza AFP.
Franta si Marea Britanie au o perioada de doua luni pentru a raspunde acestui aviz, in caz contrar Comisia poate sesiza Curtea de Justitie a Uniunii Europene, care ar putea impune sanctiuni financiare.
Din cauza preturilor, "un volum mai mare de marfuri sunt transportate pe cale rutiera", a mai spus Kallas. "Tarifele impuse operatorilor feroviari de marfa si clientilor lor sunt excesive, iar pasagerii trebuie sa plateasca un pret ridicat pentru bilete. Sistemul actual impiedica, de asemenea, o dezvoltare a sectorului feroviar", afirma Comisia Europeana.
Doar o singura companie de transport feroviar de calatori, Eurostar, filiala a SNCF, utilizeaza acest tunel, in pofida deschiderii acestei piete pentru companiile concurente la 1 ianuarie 2010, a precizat Comisia Europeana.
Compania feroviara germana Deutsche Bahn a obtinut saptamana trecuta unda verde din partea Comisiei Interguvernamentale (CIG), responsabila cu securitatea in tunelul de sub Canalul Manecii, pentru a incepe circulatia trenurilor de calatori intre Franta si Anglia.