PE adopta o revizuire a regulilor europene privind controlul tehnic al vehiculelor

Miercuri, 12 Martie 2014, ora 11:02
1085 citiri
PE adopta o revizuire a regulilor europene privind controlul tehnic al vehiculelor

Parlamentul European a adoptat marti noi reguli in vederea armonizarii controlului tehnic al vehiculelor in UE, dar textul este mai putin ambitios decat cel propus de Comisia Europeana. Noile reguli, menite sa sporeasca securitatea rutiera, ar urma sa intre in vigoare peste patru ani.

CE propusese controale mai frecvente aplicabile unui numar mai mare de tipuri de vehicule. Conform propunerii votate de PE, controlul tehnic se va face prima data dupa patru ani, iar dupa aceea, la fiecare doi ani. CE dorea sa inlocuiasca acest sistem cu unul 4-2-1, respectiv controale la 4 ani, la 2 ani si apoi anual. Supunerea la controale mai frecvente a vehiculelor cu un peste 160.000 km la bord va fi doar facultativa.

Controlului asupra motocicletelor vor fi lasate la latitudinea statelor membre

Metodele si frecventa controlului asupra motocicletelor vor fi lasate la latitudinea statelor membre si numai motocicletele cu motoare de peste 125 centrimetri cubi (cc) vor fi supuse unor inspectii obligatorii, dar numai din 2022.

In plus, statele membre vor putea fi scutite de astfel de controale daca au introdus deja masuri de securitate alternative eficiente pentru vehiculele cu doua sau trei roti, precizeaza textul.

In prezent, 16 state membre au instituit un control tehnic obligatoriu pentru motociclete si scutere, la intervale care variaza in functie de tara.

Singura concesie facuta sustinatorilor unei inaspriri a legislatiei este aceea ca statele membre vor putea, daca doresc, sa impuna norme mai stricte decat cele definite de noua legislatie.

De asemenea, textul de lege adoptat prevede si recunoasterea transfrontaliera a certificatelor de control tehnic. In consecinta, reinmatricularea unui vehicul intr-o alta tara a UE ar trebui sa fie mai usoara, in conditiile in care statele membre vor fi obligate sa recunoasca certificatele de control tehnic emise de un alt stat UE.

Printre alte prevederi adoptate se mai afla si aceea privind obligatia de a inregistra kilometrajul vehiculelor la fiecare control tehnic. Scopul reglementarii este de a eficientiza combaterea fraudei la contorizare in conditiile in care Federatia internationala a automobilului (FIA) precizeaza ca intre 5 si 12% din masinile vandute din Europa au kilometrajul modificat.

Pentru a intra in vigoare textul de lege trebuie sa fie aprobat de reprezentantii celor 28 de state membre ale UE.

#revizie vehicule, #reglementare revizie, #uniune reglementari , #UE