Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

UE vrea sa creasca schimburile comerciale in interiorul Europei

UE vrea sa creasca schimburile comerciale in interiorul Europei
Comisia Europeana a prezentat miercuri un plan care vizeaza introducerea de standarde comune pentru bunurile comercializate in interiorul Uniunii Europene, apreciind ca in acest fel companiilor din tarile membre le va fi mai usor sa-si vanda produsele pe pietele din celelalte tari membre, informeaza AP.

Programul ar urma sa acopere aproximativ un sfert din bunurile manufacturiere comercializate in interiorul UE, afectand 22 de sectoare industriale care genereaza anual 1.500 miliarde euro.

Comisarul european pentru Industrie, Guenter Verheugen, a declarat ca doar o mica parte din firmele din UE profita de avantajele oferite de piata interna, unul din marile proiecte comunitare destinat sa elimine barierele in interiorul acestui bloc de 27 de state astfel incat firmele sa-si poata comercializa produsele oriunde in UE. 'Exista slabiciuni semnificative care impiedica societatile europene sa profite de avantajele oferite de piata unica', a declarat Guenter Verheugen.

Statele membre UE mai au inca multe standarde separate care garanteaza calitatea sau ofera aprobarea formala pentru ca un produs sa poata fi vandut pe piata nationala. Executivul comunitar vrea sa ceara explicatii autoritatilor nationale de ce un produs care se vinde legal intr-o alta tara membra UE nu poate fi vandut pe pietele altor state. 'In prezent multe companii sunt descurajate sa se aventureze in afara pietelor interne din cauza ca trebuie sa demonstreze ca produsele lor satisfac cerintele si standardele tehnice ale celorlaltor state membre. Aceste prevederi incluse in legislatia nationala restrictioneaza comertul intra-comunitar cu bunuri de genul materiale de constructii, produse alimentare, de genul paine sau paste, mobila, biciclete sau metale pretioase. Apar astfel costuri administrative suplimentare si necesitatea de noi proceduri de certificare', apreciaza Comisia.

Printre masurile avute in vedere de Executivul comunitar se numara cresterea cooperarii intre organismele nationale de acreditare, noi reguli in sprijinul marcii inregistrate 'CE' si infiintarea de puncte de contact in toate cele 27 de state membre pentru ca firmele sa stie care sunt restrictiile cu care se confrunta atunci cand isi comercializeaza produsele in UE. In plus, Comisia doreste un nou set de reguli pentru verificarea produselor aflate deja in vanzare, inclusiv a produselor importate din afara UE, penru a proteja consumatorii de produsele nesigure.


<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro target=_blank>Rompres</a>)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 836 ori