Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Comertul online bate pasul pe loc in Romania. Barbatii tineri sunt principalii clienti

Comertul online bate pasul pe loc in Romania. Barbatii tineri sunt principalii clienti
In mod paradoxal, tara cu cea mai performanta retea de transmisie a datelor din UE nu reuseste sa starneasca apetitul consumatorilor pentru comertul online.

Doar 18% dintre romani au facut cumparaturi de pe site-uri anul trecut, dupa cum informeaza un comunicat de presa al agentiei de marketing si comunicare Perceptum.

Este cel mai mic procent din Uniunea Europeana, conform statisticilor oficiale, pana si vecinii bulgari avand un public mai consistent - 27%.

Nu este totul pierdut, in conditiile in care potentialul pietei e-commerce din Romania este departe de a fi exploatat la adevarata sa valoare, dar acest lucru va necesita si noi strategii de vanzari si promovare, pentru a profita de avantajele comertului pe multiple canale, dupa cum estimeaza Raluca Ghilea, director executiv Perceptum.

"Cifrele biroului european de statistica arata ca, in Romania, comertul electronic este inca departe de potential, atat din perspectiva cumparatorilor, cat si a retailerior.

Pana in 2020, este posibil ca 80% din vanzari sa se faca fara a intra in contact cu un comerciant. Aceasta tendinta este evidenta, dar ea nu va duce la disparitia magazinelor fizice, dimpotriva. Ele vor ramane cele mai bune canale de consolidare a brandului.

Asta se intampla deja peste ocean si in multe state europene, unde companii mari au decis sa investeasca in reteaua de magazine, simultan cu strategia de vanzari online", explica directorul agentiei.

Datele colectate pana acum au dat la iveala si portretul robot al clientului fidel din mediul online romanesc: "barbat, cu varsta intre 25 si 34 de ani, cu studii superioare, informat, preocupat de propria imagine, care achizitioneaza mai ales haine si articole sportive".

Din postura de codasi ai Europei in privinta cumparaturilor din online, romanii au reusit sa intretina 7% din cifra totala de vanzari a companiilor prezente pe piata autohtona, arata studiul Perceptum. Insa, sub acest nivel s-au clasat doar Grecia (6%) si Bulgaria si Cipru, cu cate 4 procente.

Lipsa de apetit pentru cumparaturi din mediul virtual nu poate fi explicate de un eventual sentiment de neincredere fata de jucatorii din piata de e-commerce sau de serviciile oferite de acestia, 68% dintre internautii care s-au dedat si la achizitii afirmand ca nu au intampinat nicio problema in acest sens.

Doar 3% au reclamat probleme legate de frauda, aceasta fiind cea mai putin reclamata problema, in timp ce 17% s-au plans de viteza mai redusa a livrarii fata de timpii indicati de comerciant. De asemenea, 13% s-au plans de blocaje tehnice ale site-urilor in timpul comenzii sau al platii.

Fata de media europeana, nivelul pietei e-commerce din Romania este abia la 25%, in UE 66% din populatie preferand tranzactiile on-line in locul sedintelor clasice de shopping.

Astfel, doua treimi dintre utilizatorii de Internet din UE au facut cumparaturi online in 2016, inregistrandu-se un avans de peste 15% fata de 2007. Ponderea cumparatorilor online in randul utilizatorilor de Internet este in crestere, cu cele mai mari volume inregistrandu-se in randul grupelor de varsta 16 - 24 de ani si 25 - 54 de ani (68%, respectiv 69%).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2721 ori