Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Comertul online din China tinteste un nou record. Alibaba vrea vanzari de 10 miliarde de dolari intr-o zi

Comertul online din China tinteste un nou record. Alibaba vrea vanzari de 10 miliarde de dolari intr-o zi


Singles Day sau anti-Valentinul chinezesc cum este cunoscut in Asia ar putea aduce profituri nesperate companiilor de e-commerce din China. Anul trecut, gigantul Alibaba a inregistrat singur vanzari de 9,3 miliarde de dolari.

Singles Day este dedicata celibatarilor, se sarbatoreste de 25 de ani pe 11 noiembrie, iar acum este privita ca cea mai mare operatiune comerciala online de pe glob desfasurata intr-o singura zi, relateaza postul CNBC.

Sarbatoarea shopping-ului online

In 2009, ideea gigantului IT din China, Alibaba, de a organiza o sesiune de vanzari online cu reduceri de Singles Day a transformat ziua de 11 noiembrie in sarbatoarea mondiala a comertului electronic.

Anul trecut, spre exemplu, doar Alibaba a inregistrat vanzari de 9,3 miliarde de dolari intr-o singura zi, de patru ori mai mult decat cifra totala de vanzari de pe piata americana din Cyber Monday.

Nivelul vanzarilor din China reflecta cresterea veniturilor clasei de mijloc din a doua mare economie a lumii, iar un recent sondaj Nielsen arata ca anul acesta, 56% dintre chinezi sunt decisi sa aloce mai multi bani pentru cumparaturile online de Singles Day.

Suma medie care se ateapta sa fie pusa la bataie anul acesta de catre adeptii shopping-ului online din China este de 1.761 yuani (277 dolari), ceea ce inseamna ca vanzarile Alibaba ar putea depasi pentru prima data 10 miliarde de dolari intr-o singura zi.

"Faptul ca, in China, consumatorii sunt decisi sa cheltuiasca mai mult de Singles Day nu este o surpriza.

Nivelul veniturilor si accesul la internet au crescut constant in ultimii ani, asa ca vorbim de o progresie naturala", explica Yan Xuan, presedintele Nielsen China.

Efort logistic

In acest an, 1.000 de branduri din retail, reprezentand 180.000 de magazine din 330 de orase chinezesti, isi vor posta produsele cu pret redus pe site-ul Alibaba.

Nu este un festin comercial rezervat doar firmelor din China, insa. Alte 5.000 de marci din Europa, SUA, Coreea de Sud si Japonia vor avea propriile oferte.

Este o ocazie buna de a creste veniturile pe cea mai mare piata de consum a lumii, in contextul in care chinezii demonstreaza un apetit in crestere pentru marfurile de lux occidentale, dupa cum remarca si analistii Nielsen.

Cererea exploziva de produse inregistrata cu aceasta ocazie se loveste insa de problema livrarilor lente, dupa cum se plang 62% dintre consumatori.

O solutie o reprezinta promotiile anticipate si pre-comenzile pe care unii comercianti au afirmat ca le vor prelua cu cateva zile inainte de data de 11 noiembrie.

"Anul acesta ne vom descurca mult mai bine daca vom folosi datele pre-comenzilor pentru a pregati produsele in avans", considera Karen Wang, asociat al firmei X E-Commerce & Logistics.

Pana si Cainiao, subsidiara Alibaba care se ocupa de livrarea marfurilor comandate online, a anuntat printr-un comunicat de presa ca va incerca sa distribuie marfa pentru anumiti clienti in mai putin de doua ore de la primirea comenzii.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2052 ori