Comertul online in 2015: Tendinte si previziuni - Alexandru Diaconu, LaRedoute.ro

Luni, 22 Decembrie 2014, ora 10:02
5186 citiri
Comertul online in 2015: Tendinte si previziuni - Alexandru Diaconu, LaRedoute.ro
Foto: Alexandru Diaconu (Arhiva personala)

Comertul online va trece in 2015 printr-o perioada extrem de importanta pentru istoria sa, crede Alexandru Diaconu, antreprenor si proprietar al unui magazin online care, de Black Friday, a inregistrat un cos mediu de cumparaturi de 90 de euro.

Potrivit acestuia, tot mai multi oameni vor compara online, atat global cat si in Romania, iar timpul de livrare va scadea drastic pana la "livrare in aceeasi zi". O alta tendinta este adaptarea platformelor online spre zona de mobile si, nu in ultimul rand, personalizarea.

"Dintre toate tendintele pe care le-am estimat (...) aceasta (personalizarea n. red.) consider ca este cel mai interesant de urmarit, atat la nivel global cat si in Romania", spune Alexandru Diaconu, fondator LaRedoute.ro pentru Business24.

Iara previziunile sale cu privire la comertul online in 2015:

Cresterea volumului tranzactionat pe pietele ecommerce B2C si B2B

La nivelul anului 2015 piata globala de ecommerce B2C se va situa in jurul valorii de 1,8 trilioane de dolari, iar pana in 2020, la nivel global, Diaconu estimaza depasirea pragului de 3 trilioane de dolari in cazul pietei ecommerce B2C iar in cazul B2B, depasirea pragului de 12 trilioane de dolari.

"In 2015 piata de ecommerce B2C isi va continua ritmul alert de crestere, urmand a se situa probabil aproape de pragul de 1,6-1,7 miliarde de dolari. Pana in 2020 ritmul cresterii se va mentine neschimbat, insa cel mai interesant segment va fi cel ecommerce B2B unde estimez o crestere rapida in urmatorii ani", spune acesta.

Cresterea numarului celor care fac achizitii online

Acum, dintr-o populatie totala de 6.5 miliarde, 3 miliarde au acces la internet.

Pana in 2020 numarul celor care au acces la internet va depasi pragul de 5 miliarde.

La nivel global, 70% din utilizatorii de internet au facut cel putin o achizitie online, procentul urmand sa creasca in urmatoarea perioada, tinand cont de intrarea in activitate a generatiei nascuta in primii ani ai secolului 21.

In Romania, dintr-un estimat de aproximativ 10 milioane de persoane cu acces la internet doar un procent de sub 15% a achizitionat vreun produs sau serviciu online.

Cel mai important impediment, insa, dincolo de aspectele tehnice si de incredere, este nivelul scazut al veniturilor, puncteaza antrprenorul.

Scaderea timpului de livrare

In Statele Unite si in tarile Europei de Vest este din ce in ce mai evidenta tendinta ca livrarile sa se faca in aceeasi zi, existand proiecte pilot pentru livrare cu drone in termen de pana la 30 minute.

"Deja in Bucuresti exista posibilitatea livrarii in aceeasi zi si cred ca in urmatorii ani acest lucru nu va mai reprezenta o exceptie", spune fondatorul LaRedoute.ro.

Magazinul din buzunar

Daca in Romania procentul celor care fac achizitii de pe terminale mobile se situeaza in jur de 20-25% din total, in tarile cu piete ecommerce importante procentul este dublu. Si Romania se indreapta catre vertiginos catre aceasta tendinta, spune Diaconu.

"Sunt convins ca 2015 va reprezenta un an important in ceea ce priveste adaptarea si migrarea platformelor ecommerce catre zona mobila.

Magazinele vor ajunge in buzunarul fiecaruia dintre noi, insa challenge-ul important pe care il prevad in cazul operatorilor ecommerce este sinergia intre medii (in special retail, e- si m- commerce) si migrarea spre omnichannel cu rate de conversie si ROI asemanatoare", a declarat acesta pentru Business24.

Personalizarea

Odata cu revolutia tehnologiei de imprimare 3D, precum si cu intensificarea sinergiei retail-online pentru zona de fashion, produsele comercializate se vor apropia din ce in ce mai mult de asteptarile individuale ale clientilor, crede antreprenorul.

"Dintre toate tendintele pe care le-am estimat mai devreme aceasta consider ca este cel mai interesant de urmarit, atat la nivel global cat si in Romania", concluzioneaza Alexandru Diaconu, antreprenor si fondator al magazinului online LaRedoute.ro.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#tendinte comert online 2015, #previziuni comert online 2015, #comert online 2015 , #Comert online