In web 2.0, consumatorul a devenit vanatorul

Vineri, 19 Noiembrie 2010, ora 16:33
1441 citiri
In web 2.0, consumatorul a devenit vanatorul

"Consumatorii s-au mutat online. In perioadele de recesiune, mai mult ca oricand, consumatorii incearca orice fel de canal de vanzare pentru a beneficia de oferte promotionale", a declarat pentru 3idei.ro Bogdan Macarie, CEO Debro Retail.

In opinia acestuia, romanii trebuie sa se alinieze cat  mai curand standardelor vest-europene, intrucat consumatorul din ziua de azi s-a mutat online.

Acesta este de parere ca magazinele pierd din ce in ce mai mult teren in favoarea comertului online.

Mai mult, Macarie crede ca utilizatorii au devenit pretentiosi, ei se orienteaza spre produsele ce beneficieaza de oferte promotionale.

"Consumatorii s-au mutat online. In perioadele de recesiune, mai mult ca oricand, consumatorii incearca orice fel de canal de vanzare pentru a beneficia de oferte promotionale", a mai adaugat acesta in interviul acordat 3idei.ro.

Macarie considera ca o modalitate de a atrage clientii o reprezinta lansarea unor concursuri si evenimente pe retelele sociale.

Mai mult, acesta este de parere ca in era web 2.0 companiile trebuie "sa iasa din magazin in cautarea clientilor pe internet".

"Se merge foarte mult pe protejarea clientului, nu mai e nevoie de vanzarea clasica din interiorul magazinului. Multi ar spune ca e mai bine sa mergi in magazin sa simti haina, sa-i vezi culoarea naturala decat sa vezi o poza pe un site, insa intuiesc ca acest comert online va capata o deschidere foarte mare in Romania".

"Daca vom avea tool-urile necesare pentru implementarea unui comert online, lucrurile vor evolua in directia respectiva", spune reprezentantul Debro.

"La Londra oamenii au posibilitatea, in cazul in care vad un advertising in ziar cu un cod de bare atasat, sa-l scaneze cu telefonul. Produsul ii vine acasa, cardul de debit sau de credit fiindu-i accesat automat", a exemplificat Bogdan Macarie pentru 3idei.ro.

In opinia acestuia, chiar daca consumatorii trec printr-o perioada mai dificila din punct de vedere financiar, acestia nu-si vor schimba preferintele ci vor cauta calitatea la preturi reduse. Consumatorii nu-si vor schimba preferintele din cauza crizei.

"Cei care cumparau inainte produse de calitate high, vor continua sa cumpere tot astfel de produse, insa vor cauta reducerile si ofertele promotionale", a precizat Macarie pentru 3idei.ro.

Vezi video pe 3idei.ro

Vezi si:

Cum este pedepsit downloadul de continut piratat

Ce castiga companiile din cloud computing

How to Web: Cum iti cresti afacerea cu ajutorul retelelor sociale

#consumator, # web 2.0, # retele sociale, #comert online, #reduceri, #oferte promotionale , #Comert online