Mai mult de jumatate dintre clientii online cumpara mai mult pentru a beneficia de transportul gratuit, iar desktopul si laptopul sunt preferate pentru shopping online, in defavoarea dispozitivelor mobile.
Data estimata de livrare, precum si costurile pentru livrare rapida sunt de asemenea importante. Astfel, 81% dintre cumparatorii intervievati isi doresc optiuni de livrare gratuita, 62% vor sa fie informati cu privire la data estimata sau garantata de livrare, iar 54% isi doresc existenta unor multiple posibilitati de plata, se arata in studiu "UPS Pulse of the Online Shopper", realizat de comScore.
Desktopul/laptopul, preferat pentru cumparaturi online
Telefoanele de tip smartphone au un rol important in experienta de shopping online, insa interfata pentru utilizator nu este suficient de atractiva pentru cumparatori. In continuare, desktopul/laptopul este preferat pentru cumparaturi online in defavoarea dispozitivelor mobile.
Cumparatorii online prefera desktopul deoarece apreciaza ca pe mobil nu pot avea o imagine suficient de clara sau mare a produsului (43% dintre cei intervievati), 34% considera ca descrierea produsului nu este lizibila, 31% afirma ca este dificil sa compare mai multe produse, iar 30% au rezerve in ceea ce priveste securitatea informatiilor de plata pe mobil.
Atunci cand achizitioneaza de pe dispozitive mobile, 41% dintre respondenti prefera versiunea web a unui site, in timp ce 34% aleg versiunea pentru mobil, iar 25% o aplicatie mobila.
Clientii impartasesc experiente de shopping pe retelele sociale
Retelele sociale au un impact cuantificabil asupra deciziei de cumparare, potrivit studiului. Astfel, o treime din totalul cumparatorilor si jumatate dintre cumparatorii din generatia Millennials (nascuti intre 1980 si 1995) apreciaza ca sunt influentati de retelele sociale in decizia de a achizitiona.
De asemenea, cumparatorii obisnuiesc sa isi impartaseasca pe retelele sociale opiniile in legatura cu anumite produse si servicii. Pentru cumparatorii satisfacuti, principalul canal este Facebook (86%), urmat de Twitter (34%), Google + (23%), Pinterest (21%) si Instagram (19%).
4 din 10 cumparatori apeleaza la retailul cross-channel
"Comertul omnichannel le ofera cumparatorilor confortul unei experiente integrate de shopping, iar retailerii care il adopta sunt recompensati cu cresterea vanzarilor si a loialitatii fata de brand", a spus Susan Engleson, senior director in cadrul comScore. In acest context, 4 din 10 respondenti apeleaza la retailul cross-channel atunci cand fac cumparaturi.
Cumparatorii intervievati finalizeaza o achizitie folosind urmatoarele modalitati:
Pentru a beneficia de transport gratuit, clientii cumpara mai mult
Pentru a beneficia de transport gratuit, 9 din 10 respondenti au optat pentru una sau mai multe dintre urmatoarele actiuni:
Politicile de returnare influenteaza decizia de cumparare
Cumparatorii online isi doresc posibilitatea de a returna o comanda fara costuri adiacente. In acest sens, 82% dintre cei intervievati au declarat ca finalizeaza o achizitie daca li se ofera posibilitatea de a returna produsele comandate fara costuri suplimentare, in timp ce 66% verifica disponibilitatea acestei optiuni inainte de a finaliza o comanda.
Studiul urmareste tendintele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenta retelelor sociale si a optiunilor de livrare in decizia de cumparare, precum si utilizarea serviciilor integrate destinate cumparaturilor in magazine si in mediul online. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de peste 5.800 de cumparatori online fideli din Statele Unite ale Americii, in intervalul 27 februarie - 9 martie 2014.
"Mediul digital le ofera retailerilor oportunitati si provocari in egala masura. Cumparatorii continua sa se dezvolte in jurul canalelor de comunicare online pe masura ce valoarea cumparaturilor realizate de pe desktop si dispozitive mobile se afla in crestere de la an la an in toata lumea", declara Iulia Gabriela Nartea, Managing Director UPS Romania, Grecia, Ungaria.