Okazii.ro ramane lider dupa 13 ani in online: "Anul acesta vrem crestere de 30%"

Miercuri, 17 Aprilie 2013, ora 15:35
2363 citiri
Okazii.ro ramane lider dupa 13 ani in online: "Anul acesta vrem crestere de 30%"

Okazii.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de comert electronic din Romania, a ajuns, la 13 ani de la lansare, la o oferta record de 2,4 milioane de produse, fata de 5.000 de produse, pe care le avea in in toamna anului 2000, cand a intrat pe piata.

In urma cu 13 ani Internetul din Romania era la multe capitole in stadiu de pionierat, iar fondul american de investitii NCH nu a facut exceptie de la acest lucru, atunci cand a hotarat sa investeasca in online-ul local, prin Okazii.ro.

Investitia in online era in contrast cu proiectele in care era implicat fondul NCH, care investea mult in piata de capital sau in zona imobiliara.

Okazii.ro a aparut sub umbrela Netbridge Investment. "Site-ul a plecat de la zero", a declarat in cadrul unui interviu pentru Business24 directorul general al Netbridge Services, Radu Sitaru.

Okazii.ro a avut o echipa mica in primul an de activitate, de maximum cinci angajati, iar in prezent a ajuns la 100 de specialisti. In toamna anului 2000, Okazii.ro avea sub un milion de afisari pe luna.

"In prezent, Okazii.ro inregistreaza peste 112 milioane de afisari", spune directorul Netbridge Services.

Utilizatorii "de pe vremuri" erau colectionari sau anticari. Intre timp, spune Radu Sitaru, s-au schimbat lucrurile. "Acum vanzatorii sunt cei care fac business-uri de comert foarte diversificat".

Potrivit acestuia, Okazii.ro are peste 140.000 de utilizatori activi, atat vanzatori, cat si cumparatori, iar dintre acestia cateva zeci de mii fac business prin intermdediul platformei online.

Daca la inceput pe Okazii.ro se publicau cateva sute de anunturi pe zi, in prezent platforma inregistreaza peste 60.000 de anunturi publicate pe zi.

Radu Sitaru spune ca, in prezent, peste 700 de magazine sunt prezente pe Okazii.ro si de multe ori ofera produse in regim exclusiv.

Printre cele mai cunoscute magazine prezente pe Okazii.ro se numara cele ale Andreei Raicu, Domo, Ivaterm, TinaR, The Body Shop sau La Redoute.

Okazii.ro a fost multa vreme perceput ca un magazin online de produse second hand, dar lucrurile s-au schimbat, spune oficialul. Peste 65% din produsele oferite prin intermediul platformei online sunt produse noi.

Ce planuri are Okazii.ro in 2013

Chiar daca 80% dintre tranzactiile online din Romania se fac cu plata de tip ramburs, Okazii.ro vrea sa implementeze in acest an metode noi de plata, precum plata cu cardul sau plata prin intermediul PayPal. "Cumparatorii o cer, vanzatorii isi doresc si ei acest avantaj", spune Sitaru.

Un alt aspect la care Okazii.ro se va concentra in 2013 este garantia de livrare, care va deveni un standard al tranzactiilor prin intermediul platformei. "Cumparatorii trebuie sa cumpere fara grija, pentru ca e cineva care se poate implica in solutionarea situatiei", spune directorul Netbridge Services.

O alta decizie strategica ce va fi pusa in aplicare in 2013 de catre Okazii.ro este dezvoltarea anumitor categorii, cu potential comercial ridicat.

Topul cautarilor pe Okazii.ro

1. Telefoane mobile si smartphones

2. Biciclete

3. Tablete si laptopuri

4. Adidasi

5. Ceasuri

6. Ochelari

7. Role

Stiai ca?

Primul produs vandut pe Okazii.ro a fost o bicicleta Pegas.

#okazii ro afaceri 2013, #okazii ro afisari luna, #okazii ro comert online , #Comert online