Romanii au cheltuit 90 de euro la fiecare trei minute pe cumparaturi online

Vineri, 28 Februarie 2014, ora 15:08
1233 citiri
Romanii au cheltuit 90 de euro la fiecare trei minute pe cumparaturi online

Evolutia comertului online s-a produs si pe durata anului 2013, fapt demonstrat atat de traficul inregistrat de magazinele online, dar si de incasarile retailerilor online.

La nivelul anului 2013, la fiecare trei minute un vizitator plasa, in medie, 1,35 comenzi in cadrul unui magazin online operat prin platforma ContentSpeed, generand la fiecare trei minute vanzari cau atingeau, in medie, 90,12 euro. Astfel, la finele anului 2013, platforma ContentSpeed a inregistrat vanzari totale de 15,8 milioane de euro.

Ziua de salariu, momentul in care romanii prefer sa cumpere online

Pe durata anului precedent s-a observat predilectia consumatorilor romani pentru cumpararea online a produselor electro-IT, a produselor pentru hobby, a articolelor vestimentare, dar si a produselor pentru bricolaj. Cel mai mare volum de cumparaturi - 40% - a fost inregistrat in perioada 10-19 ale lunii, perioada in care retailerii online au acordat cele mai mici discounturi.

Schimbarea majora atat in privinta traficului, cat si in privinta numarului de comenzi s-a observat, ca de fiecare data, de Black Friday, cand s-au plasat, in medie, 2,66 comenzi pe minut, iar vanzarile retailerilor online au ajuns la doua milioane de euro in saptamana in care s-au derulat campaniile respective.

In luna noiembrie valoarea comenzii medii a depasit pragul psihologic de 50 de euro, fiecare client plasand, in medie, o comanda de 53,15 euro, cu 60% mai mica decat valoarea medie a comenzii la nivelul intregului an 2013.

Romanii prefera platile no-cash la livrare produselor vestimentare si electroIT

Optiunile de plata folosite de consumatorii din mediul online au variat in functie de gama de produse si de valoarea medie a comenzilor.

Astfel, pe toata durata anului 2013 s-a observat o predilectie pentru platile non-cash in cazul produselor din zona fashion, electro-it si a produselor destinate recreerii. La polul opus se situeaza produsele de bricolaj, pentru care consumatorii au efectuat in proportie de 98% plati cash.

Majoritatea consumatorilor au optat pentru plata la livrare, doar 6,8% dintre clientii magazinelor online optand pentru plata online a comenzilor efectuate.

#comert online, #ContentSpeed online, #romania ecommerce , #Comert online