Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Soc in comertul online. Alibaba vrea sa elimine marfurile contrafacute de pe platforma sa

Soc in comertul online. Alibaba vrea sa elimine marfurile contrafacute de pe platforma sa


Gigantul comertului online, Alibaba, a decis sa ia masuri radicale impotriva produselor contrafacute puse in vanzare pe platforma proprie. Decizia vine dupa ce compania fondata de Jack Ma s-a trezit acuzata de autoritatile mai multor state de incurajarea pirateriei.

Matthew Bassiur, fostul investigator al Apple si Pfizer pentru produse contrafacute, va ocupa pozitia de sef al departamentului similar din cadrul Alibaba, anunta CNBC.

Echipa completa

In vara acestui an, gigantul comertului electronic din China a angajat peste 300 de persoane care sa se alature departamentului de depistare a produselor contrafacute.

Bassiur va fi instalat in fruntea acestei echipe, rolul sau fiind de a tine legatura cu reprezentantii brandurilor internationale, autoritatile din diverse tari si alte organisme care ar putea ajuta compania sa lupte eficient impotriva incalcarii legii dreptului de autor si a falsurilor puse in vanzare.

"Vom continua sa luptam necontenit pentru indeplinirea angajamentelor noastre pe termen lung fata de publicul consumator si fata de proprietarii drepturilor intelectuale ale unor produse.

Facem apel la alte companii din industrie sa ni se alature pentru a scoate de pe piata actorii falsi", a declarant Jack Ma cu ocazia anuntului de angajare a lui Matthew Bassiur.

Gigantica corporatie din China a fost nevoita sa recurga la o astfel de masura dupa ce autoritatile americane au amenintat cu restrictionarea vanzarilor prin site-ul Alibaba sub suspiciunea comercializarii unor produse piratate.

Chiar si asa, reprezentantii asociatilor de comert din Statele Unite se arata ingrijorati de vulnerabilitatile prezentate de Alibaba in depistarea si eliminarea falsurilor puse in vanzare in mediul online.

Chestiunea este una extrem de delicata, in contextul in care Ma a decis sa listeze compania pe Bursa din New York, iar ambitiile sale vizeaza o extindere la nivel global.

In cursul acestui an, compania din China a lansat si versiunea in limba engleza a paginii TaoProtect, sistemul propriu de preluare a reclamatiilor legate de proprietatea intelectuala, pentru a permite producatorilor occidentali sa reclame falsurile observate in operatiunile de comert electronic de pe platforma Alibaba.

Pe langa echipa speciala de 300 de angajati aflat in subordinea lui Bassiur, Alibaba se bazeaza si pe o adevarata armata de voluntari care analizeaza marfurile puse in vanzare pe site, ca si pe alti 2.000 de angajati care fac ocazional acelasi lucru.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5613 ori