Totul despre magazinul online. Mituri si tendinte

Marti, 07 Iulie 2015, ora 10:34
5104 citiri
Totul despre magazinul online. Mituri si tendinte
Foto: Doina Vilceanu (Arhiva personala)

In 2015 nu mai este un secret ca dispozitivele mobile si internetul sunt elemente de baza ale comertului. Daca te gandesti sa deschizi un magazin, de la site incepe totul.

Acesta reprezinta interfata pe care clientul o va avea mereu cu afacerea ta. Indiferent ca vrei sa incepi o afacere direct in online sau sa o extinzi pe internet pe cea existenta, realizarea unui site de prezentare sau a unui veritabil magazin online este principalul lucru catre care trebuie sa-ti indrepti atentia.

Unul dintre cele mai raspandite mituri despre afacerile online e ca daca ai un produs bun si un design frumos, oamenii vor da navala sa cumpere.

Partial e adevarat, pentru ca de aici incepe ideea si conceptul. Insa daca doar la atat se rezuma strategia lansarii unui magazin online risti sa fii posesorul unei expozitii de arta pe care nimeni nu o viziteaza si cu siguranta nicio opera de arta nu va fi vanduta.

Sfaturi

Orice demers antreprenorial in online pleaca, la fel ca in offline, de la o idee si o viziune asupra activitatii pe care doresti sa o desfasori. Ea trebuie intotdeauna insotita de un plan care sa aiba in vedere cum te situezi in raport cu principalii competitori si in ce consta avantajul tau competitiv si care sunt cele mai eficiente metode pentru promovarea produselor.

Desigur, trebuie sa faci o analiza SEO/SEM inainte de lansarea magazinului. Ulterior pe baza concluziilor, dezvolta o strategie de continut bazata pe cuvinte cheie cu capacitate crescuta de indexare si relevanta mare pentru business-ul desfasurat, texte si poze originale.

De asemenea, vezi care sunt costurile per click (CPC) pentru atragerea traficului pe site si concentreaza-te pe produsele care au sansele cele mai mari sa-ti aduca conversii.

Foloseste Facebook Ad Tool prin care poti estima marimea unei piete nisa pe care doresti sa te axezi intr-un mod foarte specific.

Piata de creare site-uri in Romania: Care sunt optiunile si costurile

La nivel general, pentru dezvoltarea unui magazin online primul pas este identificarea unei platforme pe care acest magazin sa opereze. Aceast este "fundatia", structura logica si operationala de la care pornesti.

Si aici avem doua optiuni: Platforme "open source" sau "custom" cu avantajele si dezavantajele inerente.

Pe scurt, "open source" inseamna ca ai o plaforma basic peste care un programator iti poate instala un design cumparat si module - extensii specifice e-commerce-ului. Marele avantaj e ca sunt foarte multe firme sau programatori care pot face implementarea (in dependendenta de cerinte si buget).

Costurile initiale sunt mici (nu gratis, cum se zvoneste in piata), insa fiecare modul care trebuie adaugat costa, la care se adauga si pretul implementarii. Insa, fiind o plaforma cu surse deschise, este mai mult supusa "vanatorilor de buguri".

De aceea trebuie tinut pasul cu actualizarile si asta o poate face doar un programator. De asemenea, pot sa apara probleme de performanta si incompatibilitate intre module, in special cele de e-commerce si cele care integreaza servicii si soft-uri romanesti.

Nu exista suport tehnic de la dezvoltatorul platformei, ci doar de la cei care o implementeaza pentru client.

Se poate angaja si o echipa de programatori "in house" care sa dezvolte pe aceasta platforma, insa costurile sunt astronomice. Nu recomandam aceasta optiune decat pentru business-uri foarte mari, unde partea de online reprezinta peste 30% din cifra de afaceri si au disponibili pentru investitie cel putin cateva sute de mii de euro.

A doua optiune, pe care o si recomandam, e cea de Platforma Custom. Avantajele majore ar fi ca magazinul online va fi construit exact dupa nevoile si cerintele clientului si performanta va fi la nivel ridicat prin functionalitati, fluxuri si integrari "native" (in cazul in care este construita bine platforma).

Important e ca platforma sa aiba un istoric considerabil si cat mai multi clienti, preferabil autohtoni, deoarece pentru acestia deja s-au facut integrari cu metodele de plata disponibile in Romania si servicii de curierat nationale.

Dezavantajul e ca o astfel de solutie implica costuri initiale mai mari.Trebuie sa ai o lista de cerinte cat mai specifice, care vor fi analizate impreuna cu dezvoltatorul. Iata de ce un aspect esential la o platforma custom este increderea si scalabilitatea.

De aceea trebuie sa te asiguri ca firma are suficiente resure si know-how ca sa-ti poata oferi servicii de mentenanta si dezvoltare pe termen lung. Astfel incat sa nu fie nevoie sa schimbati platforma odata cu dezvoltarea business-ului.

Si pentru platforma custom exista si varianta "mai ieftina" si anume cea de inchiriere la costuri lunare foarte accesibile. Aceasta ar putea fi varianta ideala de intrare in online. Primesti o platfroma cu multiple functionalitati si integrari deja predefinite.

Nu ai nevoie de un programator care sa o "instaleze". Iti adaugi doar produsele, metodele de plata si curierii si poti din a doua zi sa incepi sa vinzi.

Singurul dezavantaj e ca poti personaliza doar la nivel design nu si functionalitatile sau integrarile si esti dependent de performanta si dezvoltarile platformei.

Pentru oricare dintre variante trebuie sa fii constient ca dezvoltarea unui magazin online este un proces continuu si trebuie sa aloci un buget lunar pentru imbunatatiri post-lansare. Mitul conform caruia "am lansat un magazin online si gata s-a terminat munca si investitia" este unul foarte riscant.

Magazinul online este un "organism viu" care trebuie mereu actualizat, dezvoltat si imbunatatit. Se schimba cerintele pietei, apar noi algoritmi de la Google, noi modalitati de promovare care necesita schimbari in site si multe altele.

Ai astfel nevoie de un partener stabil care sa va poata asigura scalabilitatea in conformitate cu evolutia businessului si al pietei.

Sfatul nostru, venit dupa un deceniu de experienta si lansat sute de startup-uri: nu iti face "rachete" costisitoare de la inceput.

In mod real ai nevoie de o platforma performanta si un site corect cu o arhitectura logica si aerisita, cu un flux de comanda cat mai simplu, layout responsive (care se adapteza la ecranele tuturor dispozitivelor) si sa fie bine optimizat din punct de vedere SEO.

De asemenea, ia in calcul sa investesti in mijloace de promovare specifice spatiului digital: social media, Google AdWorda, content marketing, e-mail marketing, digital PR si abia cu profitul rezultat in urma vanzarilor generate poti dezvolta functionalitati dezirabile, insa nu neaparat vitale in momentul lansarii.

Cine este ContentSpeed

Suntem lider de piata pentru solutii custom eCommerce in Romania, fiind prima agentie romaneasca de ecommerce full service care ofera solutii dedicate magazinelor online pentru crearea, optimizarea si promovarea B2C si B2B pe internet.

In 2014, grupul ContentSpeed a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 1.000.000 euro. In 2015 am lansat ContentSpeed StartUp, si ne-am realizat un obiectiv important de a ajuta ecommerce-ul sa devina accesibil oricui.

Ne propunem sa ne axam prioritar pe dezvoltarea suportului tehnic catre client, cat si platforma in sine intr-un ritm alert.

In cei 13 ani de existenta am pus umarul la constructia si lansarea a peste 400 de magazine online atat pentru start-up-uri cat si pentru retaileri consacrati. Printre cele mai cunoscute branduri care au magazine online pe platforma ContentSpeed: Diverta, IL PASSO, QuickMobile, ZorileStore, IIANA, Chicco, Flormar Cosmetics, Fleximo, Austral, Radox, Indesit, Ariston, Hotpoint, OptiBlu, Noumax,Vitacom Electronics, Badabum, FotoHobby si Betarom.

Odata cu ContentSpeed StartUp, am reusit sa oferim solutii pentru toate nivelurile de dezvoltare ale afacerii in comertul electronic. Poti incepe cu solutia StartUp standard inchiriata pana se atinge un numar de 50-100 de comenzi.

Apoi, cu know-how-ul acumulat se trece la setul de servicii de implementare ContentSpeed Premium, care include orice tip de dezvoltare dorita de client.

Dat fiind ca volumul de tranzactii creste, se poate implementa integrarea custom cu software de tip ERP, CRM sau WMS. Desemenea creearea unui design responsive complet personalizat. Odata cu upgrade-ul la ContentSpeed Premium exista si posibilitatea achizitionarii licentei software.

In final, cand business-ul creste, poti deschide portaluri B2B pentru distributie sau chiar gestiona mai multe magazine online cu o singura solutie software ContentSpeed Enterprise. Optiunea MultiStore permite deschiderea de magazine online cu functionalitati B2B si B2C, in multiple limbi sau valute, cu livrare nationala sau internationala.

Pana la finalul acestui an, estimam ca 200 de startup-uri in ecommerce vor folosi platforma ContentSpeed. Ne-am propus sa mentinem o crestere constanta prin lansarea de noi produse, cum este ContentSpeed Startup, dar mai ales prin cresterea portofoliului de proiecte Premium si Enterprise care ne-au consacrat in piata de eCommerce.

Articol de Doina Vilceanu, Chief Marketing Officer ContentSpeed

#cum faci magazin online, #totul despre magazin online, #creare magazin online , #Comert online