Uniunea Europeana vrea sa dubleze comertul electronic pana in 2015

Vineri, 13 Ianuarie 2012, ora 18:37
3929 citiri
Uniunea Europeana vrea sa dubleze comertul electronic pana in 2015

Economia bazata pe internet creeaza 2,6 locuri de munca pentru fiecare loc de munca "offline", iar comertul online ar putea genera castiguri de 204 miliarde de euro, au afirmat reprezentantii Uniunii Europene.

In cazul in care comertul electronic ar reprezenta 15% din comertul cu amanuntul iar obstacolele din calea pietei interne ar fi eliminate, castigurile pentru consumatori s-ar putea ridica la 204 miliarde de euro, adica 1,7% din PIB-ul european, spun reprezentantii UE.

Cu toate acestea, Comisia Europeana a constatat ca exista numeroase probleme care impiedica intreprinderile si consumatorii sa se implice pe deplin in serviciile online: normele aplicabile raman adesea necunoscute sau nesigure, ofertele sunt lipsite de transparenta si dificil de comparat, iar platile, ca si modalitatile de livrare, sunt adesea costisitoare si neadaptate.

Din aceste motive, Comisia a adoptat o strategie care contine 16 actiuni concrete care vizeaza dublarea, pana in 2015, atat a ponderii comertului electronic in cadrul vanzarilor cu amanuntul (aceasta fiind in prezent de 3,4%), cat si a ponderii economiei bazate pe internet in cadrul PIB-ului european (aceasta situandu-se in prezent sub 3%).

Comertul si serviciile online ar putea reprezenta, pana in 2015, peste 20% din valoarea cresterii economice si din numarul net al locurilor de munca create in anumite state membre (de exemplu, Franta, Germania, Regatul Unit sau Suedia).

"In situatia dificila prin care trece Europa, trebuie sa profitam urgent de toate rezervele suplimentare de activitati si de locuri de munca. Planul de actiune pe care il prezentam astazi va crea noi oportunitati pentru cetateni si pentru intreprinderi si va aduce Europei cresterea economica si locurile de munca de care are atata nevoie. Planul vizeaza eliminarea obstacolelor care au impiedicat pana acum dezvoltarea economiei europene bazate pe internet", au spus comisarii europeni.

Comertul electronic in Romania

Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat la nivelul anului 2011 o crestere de 24% fata de anul anterior, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform Romcard.

Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vanzari fiind inregistrate in mai, iunie si iulie, cand volumul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.

Cresterea realizata la nivelul anului 2011 a fost impulsionata de o serie de campanii si promotii desfasurate de jucatorii din industrie. Totodata, spre deosebire de alti ani, cand doar anumite domenii inregistrau evolutii spectaculoase, in 2011 cresterea s-a manifestat in aproape toate domeniile. Astfel, in 2011, s-au inregistrat cresteri mari la flori - 29,62%, jucarii - 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT - 32%.

Piata de plati online cu cardul a cunoscut anul trecut o crestere cu 60% a numarului de tranzactii fata de 2010. Volumul total al cumparaturilor pe Internet a depasit 200 de milioane de euro, au declarat reprezentantii Netopia mobilPay.

Anul trecut, romanii au realizat cu 1,4 milioane mai multe plati online decat in 2010, cresterea fiind mai mare fata de perioada 2009-2010 cand progresul a fost de 1,1 milioane de tranzactii.

De asemenea, s-au inregistrat in medie 4,5 tranzactii pe fiecare card folosit la cumparaturi online. Luand ca referinta un card pentru fiecare comparator de pe Internet, Netopia estimeaza ca numarul celor care cumpara online din Romania este de circa 850.000.

#comert electronic, #comert online, #online shopping , #Comert online