Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Valentine's Day: Vanzarile online de flori cresc exponential

Valentine's Day: Vanzarile online de flori cresc exponential


Reprezentantii florariilor online declara ca vanzarile au crescut, datorita sarbatorii de Valentine's, cu un procent cuprins intre 15% si 100% si ca in medie, un client cheltuie 400 de lei.

Magazinul Floria.ro, spre exemplu, si-a epuizat stocurile cu doua zile inainte de Valentine's Day.

"Anul asta a avut foarte mare succes o inima din trandafiri rosii, care costa in jur de 400 de lei", a declarat pentru Business24.ro proprietarul magazinului, Mugur Cosmin Frunzetti.

Potrivit acestuia, aproape 40% din comenzile primite cu ocazia Valentine's Day au fost primite pentru acest pachet special.

De altfel, trandafirii sunt florile cele mai cerute de catre romani in astfel de ocazii, in proportie de aproximativ 70%, spune reprezentantul Floria.ro.

Alte magazine, precum 123flori.ro sau floridelux.ro, inca mai primesc comenzi.

"Inca mai onoram comenzi", spune Mircea Scarlatescu, antreprenor online si fondatorul 123flori.ro. In cazul magazinului sau, tot trandafirii sunt cele mai cerute flori, in proportie de 80%.

Comanda medie, spune Scarlatescu, este de aproximativ 90 de euro pentru un buchet de flori special aranjat pentru Valentine's Day.

Si floridelux.ro onoreaza comenzi, dar doar din ce mai are pe stoc. "Pana in jurul orei 16.00 vom fi vandut tot", spune Marius Dosinescu, directorul executiv al magazinului.

Compania sa a inregistrat cu ocazia Valentine's Day vanzari peste estimari, de aproximativ 15.000 de euro.

Cel mai bine vandut pachet de flori a fost unul facut cu trandafiri rosii, care costa in jur de 245 de lei.

Floridelux.ro a inregistrat anul acesta, de Valentine's Day vanzari mai mari de peste 2,5 ori fata de 2012.

Daca de Valentine's Day vanzarile sunt generate in proportie de 80% de persoane fizice, in perioada 1-8 martie, spune Dosinescu, proportia se inverseaza.

Piata de flori online

Piata de flori online din Romania va ajunge anul acesta la o valoare de 4-5 milioane de euro, a declarat pentru Business24 Marius Dosinescu.

Acesta spune ca piata online si offline de flori au inceput sa se intrepatrunda, datorita faptului ca florariile clasice au inceput sa investeasca in online. In acest moment, spune Dosinescu, intrepatrunderea dintre cele doua piete este de aproximativ 20-30%.

Vanzarile online de Valentine's Day

In perioada premergatoare Valentine's Day, 1 - 13 februarie 2013, achizitiile online ale romanilor s-au indreptat in special catre aranjamente florale, cadouri, vouchere de reduceri si, intr-o masura mai mica, spre articole vestimentare, potrivit celui mai mare procesatori de plati online de pe piata locala, PayU Romania.

Vanzarile online au inregistrat o crestere de 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor fata de luna ianuarie, pentru produsele specifice acestei ocazii, florile au avut, asa cum era de asteptat, o crestere spectaculoasa, numarul tranzactiilor fiind mai mare cu 102%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2295 ori