Yahoo si SanDisk lanseaza un concurent iPod

Miercuri, 11 Aprilie 2007, ora 02:05
1212 citiri

Cel mai mare portal din lume, Yahoo, a anuntat ca va colabora cu SanDisk pentru a lansa un player digital botezat Sansa Connect, care sa concureze mai bine cu playerul iPod al Apple.

Cel mai mare portal din lume, Yahoo, a anuntat ca va colabora cu SanDisk pentru a lansa un player digital botezat Sansa Connect, care sa concureze mai bine cu playerul iPod al Apple.

Ambele companii spera sa obtina o felie mai mare din piata dominata de Apple pe segmentul playerelor si al comertului online cu melodii in format digital. Cele doua companii cunoscute sau aliat cu furnizorul de tehnologie start-up Zing, pentru a realiza un produs mai bun.

Noul player Sansa Connect are memorie Flash de 4 GB, conectivitate USB pentru transferul de fisiere si un solt suplimentar pentru carduri de memorie, pentru cei care vor sa transfere melodii mai rapid.

Spre deosebire de alte playere, noul produs lansat de companiile americane are conectivitate la re]elele WiFi, care in Statele Unite sunt numeroase si unele pot fi accesate gratuit. Chiar si in Bucuresti, multe cafenele si restaurante ofera clientilor acces la Internet fara fire.

Astfel, utilizatorii pot accesa cu playerul magazinele de muzica online, in special serviciul Yahoo Music. Compania Zing a dezvoltat aplicatia software care permite echipamentului sa se conecteze la Internet si sa transfere muzica, fara ajutorul unui computer. Oficialii companiilor au precizat ca noul produs vizeaza in special utilizatorii noi si nu cei experimentati. "L-am facut destul de usor de utilizat, pentru a targeta pe cei care nu au avut inainte un alt model de player. Nu trebuie sa fi un expert IT pentru a-l folosi", a declarat un responsabil al Zing.

Pina acum, nici un jucator, indiferent cat de mare sau de inovator, nu a reusit sa scoata din joc Apple, care detine circa 75% din vanzarile de playere la nivel mondial si circa 70% din vanzarile de muzica digitala online.

Apple mizeaza si pe usurinta utilizarii, dar si pe brandul supercunoscut, asociat tehnologiei de calitate. In joc au intrat de asemenea Sony cu linia Walkman, Microsoft cu Zune, iar SanDisk produce playere de mai mult timp, fara a avea vanzari prea mari. Deocamdata doar Zune are conectivitate WiFi, lucru pe care Microsoft mizeaza de asemenea. Dar fara a avea vanzari explozive. Se pare ca urmatorul produs Apple, telefonul mobil iPhone, va avea un astfel de sistem de conectare fara fire la retelele disponibile in oras. Apple a anuntat ca a vandut playerul cu numarul 100 de milioane de la lansarea iPod in 2001.

Noul player WiFi al Yahoo si Sandisk costa 249,99 dolari, deci este destul de costisitor. Ramane de vazut daca va avea un succes deosebit. SanDisk sustine ca vrea sa acapareze circa 30 sau chiar 35% din piata mondiala de playere in urmatorii ani. Conform studiilor americane, SanDisk are circa 8,9% din piata si este in urma Sony, cel mai important rival al Apple.

Spre deosebire de Apple, site-ul de muzica al Yahoo nu taxeaza utilizatorii pentru fiecare melodie descarcata. In schimb, pentru un abonament lunar, utilizatorul poate descarca cate melodii vrea de pe site. Desi pare mai interesant, nici acest model nu a avut pina acum succesul anticipat de companii.

Bloombiz