Cum poate fi intrecut sistemul de publicitate Google

Luni, 11 Iunie 2012, ora 08:01
1450 citiri
Cum poate fi intrecut sistemul de publicitate Google

Daca nu te cheama Oprah Winfrey sau Warren Buffett, atunci va fi destul de greu sa gasesti pe cineva care sa plateasca 1000 de dolari ca sa afle care sunt obiceiurile tale de consum, in mediul online. Aceste informatii se pot obtine oricum, intr-o mare masura.

Companiile care urmaresc si colecteaza informatii despre clickurile utilizatorilor si despre cumparaturile pe care le fac acestia, strang averi pe spatele lor, potrivit TechnologyReview.

Cu toate acestea, startup-ul "Personal thinks", cu sediul in Washington, ar putea schimba acest aspect, prin crearea unei retele online, unde utilizatorii sa controleze informatiile care ajung pe mana advertiserilor. Misiunea companiei este aceea de a ajuta oamenii sa colecteze si sa-si valorifice "urmele" navigarii online.

Cofondatorul Personal think, Shane Green, considera ca utilizatorii de Internet ar fi dispusi sa impartaseasca mai multe detalii despre activitatea lor online, decat o fac astazi, atat timp cat ar putea controla volumul de informatii si ar obtine un castig.

Utilizatorii retelei lansate in noiembrie 2011 sunt incurajati sa incarce informatii de orice fel, de la comenzi de pizza, la prescriptii medicale sau informatii despre imprumuturi bancare. Ei plaseaza aceste date intr-un "seif" si le pot acorda accesul la aceste informatii unor persoane sau programe.

Compania isi propune chiar sa deschida o "piata", unde oamenii vor putea sa comercializeze aceste informatii, ca de exemplu, intentia de a cumpara un SUV in perioada urmatoare. Astfel, dealerii locali vor dori sa plateasca pentru sansa de a face publicitate sau de a oferi anumite stimulente acestor persoane.

Potrivit lui Green, aceasta strategie este mai eficienta decat cea oferita de Google, prin reclamele sale targetate si ar aduce profit indivizilor in cauza. Green estimeaza ca o persoana ar putea castiga 1000 de dolari intr-un an prin aceasta modalitate, iar Personal think ar castiga de pe urma comisioanelor impuse advertiserilor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#obiceiuri de consum utilizatori Internet, #urme online advertiseri, #date personale Internet , #Cum faci bani pe internet